نماد آخرین خبر

باد و باران در گیلان شدت می گیرد؛ افزایش دما از چهارشنبه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
باد و باران در گیلان شدت می گیرد؛ افزایش دما از چهارشنبه

ایسنا/ مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه امروز و فردا شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود، گفت: شرایط برای رگبار و رعد و برق و وزش باد و مه‌آلودگی و بارش تگرگ فراهم است.

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان آسمان گیلان را نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دما امروز بین ۱۱ تا ۲۹ درجه سانتیگراد در نوسان است.
وی نقشه‌های هواشناسی را نشان‌دهنده فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار تا اوایل چهارشنبه در منطقه دانست و گفت: شاهد تشدید فعالیت سامانه ناپایدار از عصر امروز تا فردا خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی خبر داد و بیان کرد: ابرناکی و مه‌آلود شدن هوا و رگبار و رعد و برق و وزش باد و بارش تگرگ در مناطق مستعد از جمله پدیده‌های جوی مورد انتظار است.
دادرس با بیان اینکه رگبار و رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق بویژه ارتفاعات و دامنه ها شدید و خیلی شدید خواهد بود، اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد.
وی ارتفاع موج در دو روز آینده را بین ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر دانست و افزود: از چهارشنبه با تضعیف ناپایداری و استقرار جوی غالباً پایدار، آسمانی صاف تا نیمه ابری، وزش باد و روند افزایش دما تا پایان هفته مورد انتظار است.

آخرین خبر گیلان در اینستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today