نماد آخرین خبر

۵۳ درصد اتوبوس‌های خراسان‌شمالی فرسوده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۵۳ درصد اتوبوس‌های خراسان‌شمالی فرسوده است

ایرنا/ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۵۳ درصد از اتوبوس‌های این استان معادل ۷۷ دستگاه از این ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: ۸۲۳ دستگاه شامل ۱۴۴ دستگاه اتوبوس، ۲۴۹ دستگاه مینی بوس و ۴۳۰ دستگاه سواری کرایه ای در خراسان شمالی وجود دارد که به ترتیب ۷۷ دستگاه اتوبوس، ۱۷۹ دستگاه مینی بوس و ۲۶۲ دستگاه سواری کرایه ای به سن فرسودگی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس های ۱۵ سال به بالا فرسوده محسوب می شود، افزود: متوسط عمر اتوبوس در استان ۱۵.۵ سال است که این رقم در کشور ۱۵.۳ سال است.

مشتری ادامه داد: مینی بوس های ۱۵ سال به بالا نیز فرسوده محسوب می شوند که در خراسان شمالی سن این ناوگان به طور میانگین ۲۱.۶ سال و در کشور ۲۸.۴ سال است.

نوسازی ناوگان مسافری 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی درباره نوسازی ناوگان اتوبوسی استان، گفت: ۱۴ دستگاه اتوبوس در سال ۱۴۰۱ با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به میزان ۷۵ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال و ۳۸ دستگاه مینی بوس با پرداخت تسهیلات به میزان ۹۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال نوسازی شد.

وی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته ۲۴ دستگاه اتوبوس با دریافت ۱۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات و هشت دستگاه مینی بوس با دریافت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ نوسازی شد.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today