نماد آخرین خبر

هواشناسی: وزش باد همراه با غبار آسمان کرمانشاه را فرا می‌گیرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هواشناسی: وزش باد همراه با غبار آسمان کرمانشاه را فرا می‌گیرد

ایرنا/ رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با آغاز وزش بادهای غربی در استان غبار جو استان را از امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه فرامی گیرد.

سعید قاسمی، رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، موجی کم رطوبت که از عصر روز گذشته وارد استان شده است تا روز چهارشنبه جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی اضافه کرد: این موج که سبب تشدید نسبی بادهای غربی در منطقه می‌شود؛ علاوه بر رشد ابر و کاهش نسبی دمای هوا، ممکن است در بعضی ساعات، هوای استان را بخصوص در نواحی مرزی غبارآلود کند.
رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: این احتمال در اوایل وقت امروز و در ساعاتی از اواخر وقت امروز تا ظهر چهارشنبه بیشتر به نظر می‌رسد که به دنبال این وضعیت، در روزهای پنجشنبه و جمعه، افزایش محسوس دمای هوا مهمترین پدیده جوی در سطح استان خواهد بود.
قاسمی افزود: در همین راستا این اداره کل نسبت به کاهش کیفیت هوا و میدان دید در استان که عمدتاً در نیمه غربی و نواحی مرزی استان به دلیل نفوذ غبار روی خواهد داد هشدار سطح زرد صادر کرد.
وی تاکید کرد: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای تمام گروه‌های سنی به ویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان، پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک و سایر اقدامات پیشگیرانه باید مورد توجه قرار گیرد.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today