نماد آخرین خبر

افزایش ۳۹ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
افزایش ۳۹ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران

صدا و سیما/ جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی مازندران، بهار امسال ۳۹ درصد افزایش یافت.

محمدمهدی عباس‌زاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش ۳۹ درصدی جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی استان در فصل بهار سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
عباس‌زاده با اشاره به جوجه‌ریزی ۵۲/۲ میلیون قطعه‌ای در واحد‌های مرغ گوشتی مازندران در فصل بهار امسال، افزود: این میزان جوجه‌ریزی، بالاترین رقم جوجه‌ریزی فصلی در بین استان‌های کشور طی سال‌های متمادی است و سهم ۱۱/۸ درصدی از جوجه‌ریزی کل کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه مازندران علاوه بر تأمین گوشت مرغ مورد نیاز خود، حدود ۶۵ درصد از جوجه‌های تولیدی را مازاد بر نیاز استان به سایر استان‌ها، به ویژه پایتخت، صادر می‌کند، افزود: این امر نقش مهم مازندران در تأمین امنیت غذایی کشور را نشان می‌دهد.
عباس‌زاده به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش جوجه‌ریزی در استان اشاره کرد و گفت: پیگیری و پایش روزانه جوجه‌ریزی واحد‌های مرغ گوشتی، فعال‌سازی واحد‌های غیرفعال و راکد، و حمایت از مرغداران از جمله این برنامه‌ریزی‌ها بوده است.
وی با تأکید بر عزم جهاد کشاورزی مازندران برای افزایش تولید و رونق صنعت طیور در استان، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده، مازندران به قطب تولید مرغ گوشتی در کشور تبدیل شده است و امیدواریم با تداوم این روند، شاهد افزایش سهم استان در تولید و صادرات این محصول باشیم.

آخرین خبر مازندران در اینستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today