نماد آخرین خبر

اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در زنجان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در زنجان

ایسنا/ رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان خبر داد. 

ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه انتخابات هشتم تیر ماه در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات ۱۵ تیر تمام تمهیدات زیرساختی، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی پیش‌بینی شده است و آماده برگزاری این آزمون سیاسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد شعب اخذ رأی نسبت به دور نخست هیچ تفاوتی نکرده است، اظهار کرد: ۷۷۲ شعبه اخذ رأی در استان ۱۵ تیر در ۱۴۳۸ نقطه، آرای مردمی را اخذ خواهند کرد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه صحت انتخابات در شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته است، یادآور شد: نزدیک به ۱۴ هزار عوامل اجرایی برای این دوره از انتخابات سازماندهی شده‌اند که آموزش‌های تکمیلی در حال انجام است. 

رفیعی با تاکید بر اینکه کسانی که دور اول در هر جای کشور رأی داده باشند و کسانی که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده باشند هم می‌توانند در مرحله دوم انتخابات رأی بدهند، اظهار کرد: تمام کسانی که سن آنها تا دور دوم انتخابات ۱۸ سال کامل باشد، یعنی متولدان ۱۵ تیر ماه ۱۳۸۵ به قبل می‌‎توانند در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند. 

وی با بیان اینکه براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، ارائه شناسنامه یا کارت ملی برای رأی دادن الزامی است، افزود: رای دادن با شناسنامه‌های قدیمی امکان‌پذیر است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه حضور با شکوه مردم در دور دوم، تکمیل‌کننده این حماسه سیاسی خواهد بود، تاکید کرد: در حوزه اجرای دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آسیب‌شناسی شده و پس از برگزاری جلسات ستاد انتخابات، بهینه‌سازی لازم درحال انجام است تا به بهترین نحو و با کمترین مشکل انتخابات در دور دوم انجام شود.

وی توضیح داد: آگهی محل و آدرس شعب علاوه بر اماکن پرتردد، در رسانه‌های محلی‌ توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها منتشر خواهد شد. برای سهولت رای‌دهی و ایجاد نشدن ازدحام بی‌مورد لازم است افراد درباره محل شعب اطلاع قبلی کسب کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه انتخابات مهمترین ابزار تجلی مردم‌سالاری و نشانه آن است، گفت: نقش و قدرت مردم در نظام جمهوری اسلامی کاملاً واقعی و اثرگذار است.  

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره