نماد آخرین خبر

تب مالت، شایع‌ترین بیماری مشترک انسان و دام در کرمان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تب مالت، شایع‌ترین بیماری مشترک انسان و دام در کرمان

باشگاه خبرنگاران/ صحبتی تب مالت را شایع‌ترین بیماری مشترک انسان و دام در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.

سعید صحبتی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: در کشور ما بیماری‌های تب مالت، هاری و حیوان گزیدگی، سالک، سیاه زخم، کیست هیداتیک، تب کریمه کنگو جزو بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند که اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، شایع‌ترین بیماری انسان و دام که با آن سروکار داریم، بیماری تب مالت است که از طریق مصرف فراورده‌های لبنی، مثل: شیرخام جوشیده نشده و ضد عفونی نشده و یا فراورده‌های لبنی که با شیرخام تولید می‌شوند، مانند بستنی سنتی، پنیر‌های محلی، خامه سنتی می‌تواند منتقل شود.
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: برای مقابله با این بیماری کار‌های زیادی صورت گرفته، اما نیاز است آگاهی جامعه را نسبت به بیماری تب مالت افزایش دهیم.
وی بیان کرد: خوشبختانه بر اساس اقدامات صورت گرفته طی پارسال  توانستیم میزان بروز بیماری تب مالت را حدود ۵۰ درصد در سطح دانشگاه علوم پزشکی کاهش دهیم.

هاری، کشنده‌ترین بیماری مشترک انسان و دام
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، هاری را کشنده‌ترین بیماری مشترک انسان و دام عنوان کرد و گفت: هاری، بیماری مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد و می‌توان با اقدامات به موقع از بروز این بیماری پیشگیری کرد.
وی از جمله اقدامات به موقع را افزایش آگاهی جامعه عنوان کرد و ادامه داد: مردم باید آگاهی لازم را در زمینه پیشگیری از حیوان گزیدگی کسب کنند و نحوه رفتار با یک حیوان را فرا بگیرند تا کمتر مورد گزش و حمله حیوانات بدون صاحب قرار بگیرند.
صحبتی اضافه کرد: همچنین سازمان‌های متولی که مسئول ساماندهی حیوانات بدون صاحب هستند، مثل: شهرداری‌ها و شورای شهر و سایر سازمان‌ها وظایف خود را به خوبی و به طور کامل انجام دهند تا میزان حیوان گزیدگی و تعداد حیوان‌های بدون صاحب درسطح شهر کنترل و کاهش یابد.

آخرین خبر کرمان در اینستاگرام :
Instagram.com/kerman__akhbar