نماد آخرین خبر

تجهیز نخستین شناور صیادی سیستان و بلوچستان به سامانه پایش ماهواره‌ای

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
تجهیز نخستین شناور صیادی سیستان و بلوچستان به سامانه پایش ماهواره‌ای

صدا و سیما/ سرپرست شیلات سیستان وبلوچستان از تجهیز نخستین شناور صیادی، کلاس لنج آب‌های دور استان به سامانه پایش ماهواره‌ای VMS خبر داد.

دادرحمن بامری، سرپرست شیلات سیستان وبلوچستان اظهار کرد: پیرو جلسات برگزار شده متعدد و هماهنگی‌های شده باهدف کنترل و پایش شناور‌های کلاس لنج فراساحل، نصب سیستم کنترلی VMS بر روی نخستین شناور سیستان و بلوچستان در بندر صیادی رمین واقع در شهرستان چابهار آغاز شد.
وی با بیان اهمیت نصب سیستم سیستم کنترلی vms بر روی شناور‌های فراساحل و کنترل آنها، افزود: سیستم vms یک سیستم آنلاین و لحظه‌‎ای پایش شناور‌های صیادی است که اطلاعات آن در ایران از طریق ماهواره ثریا‎ دریافت و موقعیت شناور‌ها را مشخص می‌کند و این امکان وجود دارد که در صورت نیاز، شناور نیز با ارسال پیام هشدار به صورت آنلاین با مرکز ارتباط برقرار کند.
سرپرست شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این سامانه نقشه سفر شناورها، منطقه صیدگاهی، مسیر‌های سپری شده و نقطه لحظه‌ای حضور شناور به صورت ۲۴ ساعته نمایش داده می‌شود.
وی تصریح کرد: با استفاده از سیستم آنلاین پایش شناور‌های صیادی مدیریت بهتر و ایمنی بیشتری برای ناوگان صیادی فراهم خواهد شد و این امکان وجود دارد که در آینده با نصب سیستم‌های پیشرفته‌تر برای گله‌یابی آبزیان از امکانات ماهواره‌ای بیشتر استفاده شود و زمان مفید صیادی و کارایی نیروی انسانی افزایش پیدا کند.
بامری گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده نصب نخستین سیستم VMS بر روی یکی از شناور‌های صیادی بندر رمین واقع در شهرستان چابهار آغاز و تا قبل از شروع فصل صید سالجاری تمامی شناور‌های صیادی کلاس لنج آب‌های دور سیستان و بلوچستان به این سیستم مجهز خواهند شد.

آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today