نماد آخرین خبر

پلمب آنی بنگاه‌های مسکن بدون پروانه کسب در خراسان شمالی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پلمب آنی بنگاه‌های مسکن بدون پروانه کسب در خراسان شمالی

ایسنا/ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از پلمب آنی بنگاه‌های مسکن بدون پروانه کسب در استان خبر داد. 

سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی برای جمع‌آوری مبایعه نامه‌های کاغذی ضرب‌الاجل تعیین و اظهار کرد: در هماهنگی انجام‌شده با توجه به اینکه اکنون مشاور املاک بدون پروانه کسب در استان وجود ندارد، مقرر شد با هماهنگی با دادستان مرکز استان و تایید این مقام، نسبت به پلمب آنی بنگاه‌های بدون پروانه کسب اقدام شود.

وی گفت: با توجه به الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه کسب و صدور شناسه یکتا روند صدور و تمدید پروانه‌های کسب سامانه‌ای بود و در صورتی که واحد صنفی این موارد را نداشته باشد امکان تنظیم و ثبت قرارداد در بستر سامانه خودنویس را نخواهد داشت.

وی بیان کرد: طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، بنگاه‌های معاملات املاک حق تنظیم قرارداد برای امتیاز مساکن حمایتی ندارند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

میرکریمی گفت: با توجه به تبصره ۱ ماده ۱۷ قانون نظام صنفی و پیگیری‌هایی که از سال گذشته توسط دبیرخانه استانی کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شده است، مقرر شد بنگاه‌های املاک نسبت به صدور کارت شناسایی افراد شاغل در واحدهای صنفی مشاوران املاک اقدام کنند.

وی بیان کرد: با توجه به سامانه‌ای شدن تنظیم قراردادها، همه اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان و اتحادیه‌های مشاوران املاک ملزم به ثبت قرارداد در بستر سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور (خودنویس) هستند و در صورت تنظیم قرارداد به‌صورت دستی تخلف صورت‌ گرفته است و در گشت‌های مشترک بررسی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۳۷۹ واحد پروژه‌هایی است که به بانک برای گرفتن تسهیلات نهضت ملی معرفی شده است و ۲۲۰ واحد نیز منتظر بستن قرارداد هستند.

وی افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان به ۵۰ درصد رسیده و تاکنون برای بیش از ۱۰ هزار واحد، پروانه گرفته شده است.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره