نماد آخرین خبر

شهردار قم: حل مشکل پروژه شهید کاظمی نیازمند واگذاری اختیارات به استان است

منبع
فارس
بروزرسانی
شهردار قم: حل مشکل پروژه شهید کاظمی نیازمند واگذاری اختیارات به استان است

فارس/ شهردار قم با تأکید بر اینکه یکی از پروژه‌های مهم هسته مرکزی، پروژه شهید کاظمی است، گفت: پروژه مدت‌هاست در هیئت تسویه به علت مشکلات حقوقی سرمایه‌گذار قرار دارد که برای تسریع باید پرونده به استان تنفیذ و تصمیم استانی گرفته شود.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد، امروز در جلسه شورای سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به لزوم تملک 2 پلاک در مسیر اجرای شبستان امامزاده موسی مبرقع(ع) اظهار کرد: شهرداری برای تملک ورود پیدا کرده و مذاکرات در این زمینه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هر هفته قرارگاه پروژه‌های مهم شهری تشکیل و تمامی روند فعالیتی پروژه‌های شاخص مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: طرح‌های عمرانی اطراف حرم مطهر و به‌ویژه پروژه چهل اختران دائماً در حال رصد و بررسی بوده تا شاهد تسریع در روند پروژه باشیم.

شهردار قم با تأکید بر اینکه اولویت شهرداری در تملکات رضایت مردمی است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته کمترین استفاده از مواد 8 و 9 برای تملکات علی‌رغم دستورات قضایی موردتوجه قرار گرفت و رویکرد شهرداری قم این بوده که نباید به هر قیمتی تملکات پروژه‌های عمرانی انجام شود ولی در روند پروژه‌ها جدیت و پیگیری در دستور کار قرار دارد.

وی یکی از پروژه‌های اولویت‌دار در پیرامون حرم مطهر را ساماندهی اطراف پروژه ضلع شرقی و تملک 16 پلاک باقیمانده دانست و اضافه کرد: ستاد بازآفرینی استان تملک این املاک را مصوب کرده که در صورت انعقاد تفاهم‌نامه با راه و شهرسازی استان، روند تملک و آزادسازی آغاز می‌شود.

سقائیان نژاد از اهتمام ویژه شهرداری قم برای تملک این املاک خبر داد و بیان کرد: اگر منابع تملک تأمین شود می‌توان حداکثر تا 3 ماه تملکات را به سرانجام رساند.
وی با تأکید بر اینکه یکی از پروژه‌های مهم هسته مرکزی، پروژه شهید کاظمی است، یادآور شد: پروژه مدت‌هاست در هیئت تسویه به علت مشکلات حقوقی سرمایه‌گذار قرار دارد که برای تسریع باید پرونده به استان تنفیذ و تصمیم استانی گرفته شود و کلید حل این پروژه در استان است.

آخرین خبر قم در اینستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday