نماد آخرین خبر

روند دریافت مقرری بیمه بیکاری در خراسان جنوبی کاهشی است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روند دریافت مقرری بیمه بیکاری در خراسان جنوبی کاهشی است

ایرنا/ مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: روند دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان کاهشی بوده که نشان دهنده بهبود وضعیت اشتغال، رونق کسب و کارها همچنین تلاش بازرسان در بازرسی از کارگاه‌ها است.

سید حسین فراتی، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی روز سه شنبه اظهار کرد: اکنون ۹۲۴ نفر از شاغلان استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند در حالی که این عدد در سال گذشته ۹۸۵ نفر بوده است.

وی بیان کرد: ۳۱ هزار و ۲۱۴ نفر از سازمان تامین اجتماعی مستمری ماهانه می‌گیرند در حالی که تعداد بازنشستگان این استان در سال گذشته ۲۹ هزار و ۷۳ نفر بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه پوشش بیمه ای و بیمه پایدار برای اقشار مختلف جامعه گفت: سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ در ۹ بند ابلاغ شد که بسیار راهگشاست و اگر به این سیاست‌ها توجه شود شاهد تامین اجتماعی قوی و تاثیرگذار در تمامی سطوح پوشش بیمه ای کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: تحقق آرمان عدالت، داشتن تامین اجتماعی پایدار، پایداری در مسیر تحقق سیاست‌های کلی، داشتن تامین اجتماعی کارآمد، حامی کارآفرین و در بستر جهش تولید و مشارکت مردمی، ایجاد تحول و تحقق عدالت و ارتقای اعتماد از جمله این سیاست‌ها است.

فراتی با تاکید بر اینکه یکی از شاخص‌های مهم و تاثیرگذار تامین اجتماعی اعتبار آن در بدنه جامعه هدف و مردم است گفت: این اعتبار نتیجه اعتماد مردم به سازمان است چون خدمات از بدو تولد تا بعد از مرگ برای هر بیمه شده ارایه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند افزود: این شاخص در خراسان جنوبی ۵۱ درصد است و ۴۴۰ هزار نفر از جمعیت استان زیر چتر بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه بیمه‌های خاص فاقد کمک دولت نیز با ۱۲ درصد رشد به بیش از ۱۶ هزار بیمه شده رسیدیم و این نوع بیمه شامل مشاغل آزاد، اختیاری، کارفرمایان صنفی و توافقی و سایر موارد می‌شود.

وی همچنین گفت: مطالبات معوق و طلب قطعی این سازمان بیمه گر در استان از کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال است همچنین هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال طلب قطعی نشده است که باید با تلاش، مشارکت و تهاتر وصول شود.

فراتی اضافه کرد: بیشترین طلب تامین اجتماعی در استان با ۱۱۰ میلیارد ریال مربوط به یکی از سازمان‌های غیر دولتی و در مراحل بعدی با مبلغ بدهی ۹۰ میلیارد ریالی مربوط به یکی از کارخانجات است.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today