نماد آخرین خبر

نمایشگاه‌های بین‌المللی اندونزی، فرصتی برای ارایه کالای تولیدی آذربایجان‌شرقی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نمایشگاه‌های بین‌المللی اندونزی، فرصتی برای ارایه کالای تولیدی آذربایجان‌شرقی

ایرنا/ سفیر اندونزی در تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مهم بین‌المللی در این کشور در طول سال، گفت: این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای حضور و ارایه کالای تولیدی آذربایجان شرقی از سوی تجار این استان است.

«رونی پراسِتیو یولیانتورو»، در دیدار با نایب رییس و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: برای بار دوم به این استان سفر کرده ام و با توجه به امکانات و ظرفیت های آذربایجان‌شرقی و اندونزی، زمینه همکاری در عرصه های مختلف برای آنها فراهم است.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی آذربایجان شرقی، خواستار همکاری بیشتر در این زمینه شد و اظهار کرد: اندونزی در تولید روغن پالم و قهوه فعالیت زیادی دارد و آذربایجان شرقی می تواند این محصولات را از این کشور وارد کند.

آذربایجان شرقی آماده همکاری در حوزه صنایع غذایی با اندونزی است

نایب رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی و مذهبی بین ۲ کشور ایران و اندونزی، بر لزوم گسترش مراودات تجاری بین تجار این کشور و آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

«مسعود بنابیان» با بیان اینکه در زمان کنونی حجم مبادلات تجاری بین آذربایجان‌شرقی و اندونزی چندان زیاد نیست، افزود: امید است با روی کار آمدن دولت جدید، این همکاری ها توسعه یابد.

وی اظهار کرد: بخش زیادی از واردات ایران از اندونزی در حوزه صنایع غذایی و مواد اولیه این صنایع از جمله کاکائو، قهوه، نارگیل و مواد پایدارکننده طبیعی است و با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی قطب تولید شیرینی و شکلات در کشور شناخته می شود، می‌توان در این زمینه همکاری بیشتری انجام داد.

نایب رییس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی در حوزه کفش و چرم، قطعات خودرو، قیر و صنایع دستی قطب مهم تولید کشور محسوب می شود، خواستار توسعه همکاری های بین المللی با اندونزی در این زمینه ها شد.

بنابیان ادامه داد: حضور تجار آذربایجان شرقی در نمایشگاه های بین المللی اندونزی و ایران و پذیرش و اعزام هیات تجاری می تواند در توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی ۲ کشور موثر باشد.





آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today