نماد آخرین خبر

هویت شهید قمی پس از 43 سال شناسایی شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هویت شهید قمی پس از 43 سال شناسایی شد

ایسنا/ هویت شهید ابراهیم آقایی آنالوچه، از رزمندگان دوران دفاع مقدس از استان قم پس از سال‌ها شناسایی شد.

شهید ابراهیم آقایی آنالوچه در ۱۰ آبان ۱۳۴۳ در شهر مقدس قم چشم به جهان گشود و رشد یافت؛ وی در دوران کودکی همراه با پدر به حرفه‌ نفت فروشی و بنایی پرداخت.  

وی در همان دوران نوجوانی در مبارزات ضد شاهنشاهی حضور داشته و یکبار در پمپ بنزین جاده اصفهان توسط دژخیمان شاهنشاهی دستگیر و به آتش کشیده شده و تا مدتی نیز در بستر بیماری بوده است.  

شهید آقایی آنالوچه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی در بهمن ماه سال ۶۰ در جبهه حضور پیدا کرده و با توجه به اسناد موجود در اوایل اسفند سال ۶۰ در منطقه عملیاتی چزابه به اسارت دشمن درآمد و در اثر جراحات وارده و شکنجه نیروهای بعثی به شهادت رسید.  

سرگرد پاسدار حیدرلو، مسئول ایثارگران سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) بیان کرد: پیکر شهید ابراهیم آقایی آنالوچه بعد از دفاع مقدس به عنوان پیکر مفقودالاثر در گلزار شهدای شهر سپیدان استان فارس دفن شده است و اکنون بعد از گذشت سال‌ها با تطبیق DNA والدین، این شهید بزرگوار شناسایی شد و محل مزار شهید آقایی آنالوچه به خانواده این شهید بزرگوار با حضور جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) اعلام شد.

در این مراسم، سردار کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع)، حجت الاسلام دشتی جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم، جمعی از مسئولین بنیاد شهید و سپاه استان قم و اصحاب رسانه و مشتاقان عرصه ایثار و شهادت حضور داشتند.

آخرین خبر قم در اینستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره