نماد آخرین خبر

دمای هوای همدان به ۴۰ درجه می‌رسد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دمای هوای همدان به ۴۰ درجه می‌رسد

ایرنا/ کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: به دنبال استقرار جبهه هوای گرم، دمای هوای استان در چند روز آینده به اوج خود و در برخی از نقاط استان گرمای تموز (سوزان) به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

روح‌الله زاهدی، کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۷۲ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار رقیق و تشکیل ابرهای محلی، وزش ملایم باد و گرمای هوا پیش‌بینی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش دمای هوا، رطوبت سطح زمین به بالا حرکت می‌کند و موجب ایجاد ابرهای محلی هم‌رفتی می‌شود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان ادامه داد: این روند تا پنج روز آینده ادامه دارد و پس از آن به تدریج دمای هوا کاهش می‌یابد.
زاهدی با اشاره به اینکه ادامه این روند تا انتهای هفته آینده طبیعی است، ادامه داد: از امروز تا یکشنبه دمای هوای این استان روزانه به صورت میانگین بین یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.
وی گفت: در این مدت شهر بهار با ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و فامنین با ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرهای استان معرفی شدند.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today