نماد آخرین خبر
  1. مهم
استانها

«عشق‌آباد» دوازدهمین شهرستان خراسان جنوبی شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
«عشق‌آباد» دوازدهمین شهرستان خراسان جنوبی شد

ایرنا/ ارتقای بخش دستگردان طبس و تشکیل شهرستان عشق‌‌آباد به عنوان دوازدهمین شهرستان استان خراسان جنوبی به طور رسمی اعلام شد.

استاندار خراسان جنوبی روز جمعه در جلسه شورای اداری به طور رسمی ارتقای بخش دستگردان طبس به شهرستان عشق‌آباد را اعلام کرد.
این نشست با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، عشق‌آباد، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار ویژه طبس، امام جمعه عشق‌آباد، جمعی از مسئولان استانی و محلی در شهر عشق‌آباد برگزار شد.
سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این نشست اظهار کرد: وقتی یک دهستان، بخش یا شهرستان جدید تشکیل می‌شود، فراز و نشیب‌های زیادی دارد و برای ارتقای بخش دستگردان به شهرستان نیز پیگیری‌ها از مهر سال ۱۴۰۱ شروع شد و طرح اولیه آن را فرمانداری طبس تهیه کرد و به وزارت کشور ارسال شد.
طالبی افزود: هفت یا هشت مرتبه طرح ارتقای بخش دستگردان به شهرستان از وزارت کشور برگشت خورد و ایرادات مختلف رفع شد همچنین مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور چند روز به صورت میدانی در منطقه حضور پیدا کرد و بررسی‌های لازم را انجام داد.
وی گفت: استاندار خراسان جنوبی طی چندین جلسه در هیات دولت و کمیسیون سیاسی و امنیتی وزارت کشور از طرح دفاع کرد تا اینکه در نهایت هیئت دولت در تیرماه امسال طرح تشکیل شهرستان عشق‌آباد را مصوب کرد و توسط وزارت کشور به استانداری ابلاغ شد.
معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: نباید مردم منطقه و مسئولان انتظار داشته باشند امروز که شهرستان تشکیل شد از فردا همه ادارات مستقر شود و تمامی امکانات و زیرساخت‌های دیگر شهرستان‌ها در این منطقه ایجاد شود اما همه مسئولان و دست اندرکاران باید پیگیری و همکاری لازم را برای ارتقای منطقه داشته باشند.
وی گفت: باید مصوبه هیئت وزیران برای ارتقای بخش دستگردان و بعد تشکیل شهرستان به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شود تا چارت سازمانی لازم تدوین و ابلاغ شود که امیدواریم این اقدام در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.
طالبی با اشاره به اینکه رئیس جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به منطقه داشت که این بخش به شهرستان ارتقا یافت، افزود: دوری و فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری عشق‌آباد از مرکز استان، فاصله از مرکز شهرستان و گزارش‌های امنیتی مختلف از جمله دلایل ارتقای این بخش بوده است.
وی گفت: گزارش‌های امنیتی مختلف به دلیل کویری بودن در منطقه داریم که باید ظرفیت خوبی در منطقه ایجاد شود تا امنیت پایدار و خوبی را ایجاد کند و جزو با ارتقای بخش به شهرستان ممکن نبود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از تلاش استاندار خراسان جنوبی، وزیر کشور، نماینده کنونی و سابق مردم غرب استان در مجلس بیان کرد: ارتقای بخش دستگردان اتفاق مبارک و افتخار بزرگی است که به همت دولت سیزدهم به ثمر رسید.
همچنین امروز در شورای اداری شهرستان عشق‌آباد سیداحمد حقانی، با حفظ سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری طبس و با حکم استاندار به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان تازه تأسیس عشق‌آباد معرفی شد.
وی از مدیران بومی منطقه است که عضویت ۲ دوره در شورای اسلامی شهر عشق‌‌آباد، ریاست شورای اسلامی شهر عشق‌آباد و بخشدار دستگردان را در سوابق کاری خود دارد.
وزیر کشور مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تشکیل شهرستان عشق‌آباد را ۳۱ تیر امسال به استاندار خراسان جنوبی ابلاغ کرد.
شهرستان عشق‌‌آباد از جنوب غربی تا جنوب با شهرستان طبس، از شرق با شهرستان بشرویه، از شمال با شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی و از غرب با شهرستان شاهرود استان سمنان همسایه است.
این شهرستان در فاصله ۱۰۵ کیلومتری طبس و ۳۷۵ کیلومتری مرکز استان دارای ۲ بخش مرکزی و کوه یخاب است که چهار دهستان به نام‌های کوه یخاب، چاه مسافر، دستگردان و ده‌محمد و یک شهر به نام شهر عشق‌آباد دارد.
پیش از این خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان داشت که اکنون به ۱۲ شهرستان افزایش یافت.

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today