نماد آخرین خبر

قاتلی که ۴ ساعت قبل از اجرای حکم به عشق امام‌حسین(ع) بخشیده شد

منبع
فارس
بروزرسانی
قاتلی که ۴ ساعت قبل از اجرای حکم به عشق امام‌حسین(ع) بخشیده شد

فارس/ رئیس کل دادگستری خوزستان خبر داد: با تلاش های مؤثر رئیس دادگستری، دادستان، شورای حل اختلاف شهرستان اندیکا، اعضای شعبه 51 شورای حل اختلاف ویژه عشایر، و پیگیری های ویژه رئیس توسعه حل اختلاف استان، اولیای دم 4 ساعت قبل از اجرای حکم قصاص به عشق امام حسین (ع) قاتل را بخشیدند.

علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: سه سال پیش نزاعی بین 2 نفر در یکی از روستاهای اندیکا رخ می دهد و منجر به قتل یکی از افراد درگیر می شود.

وی افزود: پس از انجام فرایند تحقیقات و رسیدگی ،حکم به قصاص قاتل صادر و در دیوان عالی کشور مورد تأئید قرار گرفت و جهت اجرا به شعبه اجرای احکام ارسال شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: جلسات صلح و سازش متعددی با حضور بزرگان و ریش سفیدان برگزار شد اما اولیای دم همچنان خواهان قصاص بودند.

دهقانی خاطر نشان کرد: قاتل که در دوران 3 سال حبس خود توبه کرده و همه تلاش خود را برای دریافت رضایت از خانواده مقتول به کار بسته بود اما همچنان با درخواست اجرای قصاص از سوی اولیای دم روبه‌رو بود.

وی افزود: در حالی که 4 ساعت به اجرای حکم مانده بود این بار تلاش های رئیس دادگستری، دادستان، شورای حل اختلاف شهرستان اندیکا، اعضای شعبه 51 شورای حل اختلاف ویژه عشایر، و با گذشت اولیای دم به حرمت ایام اربعین حسینی و به عشق امام حسین (ع) از قصاص قاتل صرفنظر کردند و به محکوم فرصت دوباره زندگی بخشیدند.

رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه از اولیای دم و کلیه کسانی که در این زمینه و فراهم شدن صلح و سازش و نجات قاتل از قصاص بعنوان حق شخصی اولیاءدم مشارکت کردند، تقدیر و تشکر نمودند.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today