نماد آخرین خبر

عکس/ رونمایی از مستند «یوم‌العباس» و تجلیل از فعالان این رویداد در عین‌دو

منبع
فارس
بروزرسانی
عکس/ رونمایی از مستند «یوم‌العباس» و تجلیل از فعالان این رویداد در عین‌دو

فارس/ در مراسمی با حضور مسئولان استانی و جمعی از نخبگان، پوستر و بخشی از مستند «یوم العباس» رونمایی شد. این مستند به روایت عشق و ارادت مردم عرب خوزستان به حضرت اباالفضل العباس (ع) می‌پردازد.

مراسم رونمایی از پوستر و بخشی از مستند «یوم العباس» عصر دیروز با حضور مسئولان استانی و جمعی از نخبگان در حسینیه ساقی عطاشا کربلا در منطقه عین‌دو اهواز برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری بین‌المللی حاج رحیم شریفی آغاز شد، محمدامین سواری، تهیه‌کننده و کارگردان این مستند، ضمن خیرمقدم به حاضرین، به تشریح اهداف و محتوای این اثر پرداخت.

سواری با اشاره به عشق و ارادت مردم عرب خوزستان به حضرت اباالفضل العباس (ع)، گفت: «در این مستند تلاش کردیم تا روایتی از مراسم باشکوه یوم العباس در منطقه عین‌دو را به تصویر بکشیم و نشان دهیم که در این مراسم علاوه بر شور، شعور نیز موج می‌زند.»

وی افزود: «یکی از اهداف اصلی این مستند، نمایش آگاهی و بصیرت مردم در شناخت دشمنان و دفاع از ارزش‌های اسلامی است. شعارهایی مانند مرگ بر اسرائیل که در این مراسم سر داده می‌شود، نشان از دشمن‌شناسی و بصیرت مردم این منطقه دارد.»

سواری همچنین از همه دست‌اندرکاران این مستند تشکر کرد و گفت: «مردم این منطقه، ظرفیتی عظیم برای تولید محتواهای فرهنگی هستند و ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.»

آیت‌الله دکتر حیدری نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به فلسفه یوم العباس، این مراسم را نماد هویت تاریخی، مذهبی و ولایی مردم عرب خوزستان دانست.

وی همچنین به ارتباط بین قیام عاشورا و مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: «راه آزادی قدس از کربلا می‌گذرد.»در پایان این مراسم از پوستر مستند رونمایی شد و بخشی از آن برای حاضران به نمایش درآمد.

مستند «یوم العباس» محصول موسسه فرهنگی هنری مدائن و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان و شرکت فولاد اکسین تولید شده است.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today