نماد آخرین خبر

برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد

تسنیم/ معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، چهارم شهریور ۱۴۰۳ در مشهد مقدس برگزار می‌‎‌شود.

حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت هشت صبح الی ساعت 20 روز چهارم شهریورماه 1403 مصادف با اربعین حسینی با حضور مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی‌بن موسی الرضا(ع) از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: بنا شده فضاسازی ویژه‌ای در خیابان امام رضا(ع) جهت تداعی حال و هوای پیاده‌روی اربعینی در کشور عراق، توسط مساجد و هیئات مذهبی و با همکاری شهرداری مشهد مقدس، انجام شود.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان ادامه داد: در این روز مقدس بیش از 20 موکب توسط مساجد و هیئات منتخب مشهد برای پذیرایی از زائران و مجاوران امام رئوف(ع) برپا خواهد شد که از ساعت هشت الی 20 روز اربعین حسینی، به ارائه‌ خدمات مختلف صلواتی از جمله اطعام و پذیرایی با خوراکی و نوشیدنی و خدمات مختلف فرهنگی و هنری خواهند پرداخت.

احمدنیا تصریح کرد: در این روز خدمات مختلف فرهنگی ازجمله قرائت زیارت اربعین، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی، اجرای گروه‌های سرود‌های آیینی مسجدی، پرده‌خوانی، تعزیه‌خوانی و چهارپایه‌خوانی نیز انجام خواهد شد و برای فضاآرایی نیز از 50 قاب داربستی، 500 بیرق، 50 پرچم بزرگ، 500 پرچم سردرب و ستونی و 10 هزار متر ریسه‌بندی استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر انجام شده توسط شهرداری مشهد، برای رفاه حال زائران و مجاوران شرکت کننده در این برنامه، پارک خودروی شخصی در پارکینگ پایانه مسافربری امام رضا(ع) رایگان خواهد بود و اطلاع‌رسانی شهری نیز در 50 بیلبورد و 70 استرابورد شهری در سراسر شهر مشهد انجام شده است.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today