نماد آخرین خبر

جاده‌ اهواز - خرمشهر چهاربانده شود

منبع
مهر
بروزرسانی
جاده‌ اهواز - خرمشهر چهاربانده شود

مهر/ وزیر کشور گفت: اغلب زائران اربعین حسینی از جاده اهواز - خرمشهر تردد می‌کنند که لازم است این جاده، چهار بانده شود.

اسکندر مؤمنی، وزیر کشور در جلسه با فرماندهان انتظامی و مرزی کشور و مسئولان استان خوزستان در پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: به استاندار خوزستان، همکارانشان و قرارگاه اربعین خوزستان خداقوت می‌گویم، تلاش‌های بسیار زیادی داشتند. بنده حدود چهار سال به این استان نیامده بودم و توفیق نداشتم از این منطقه بازدید داشته باشم اما امروز که بازدید داشتم تفاوت واقعاً محسوس بود که به آنها دست مریزاد می‌گویم.

وزیر کشور با بیان اینکه آمدن من تنها برای خداقوت بوده است، تصریح کرد: کارها همه انجام شده و زحمت‌ها کشیده شده بود. آمدم تا برای شروع کار روحیه بگیریم و همه این خدمات ذخیره آخرت ما خواهد شد.

وی گفت: فراجا سهم بسیار مهمی در برقراری نظم و انضباط برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی داشته و دارد. نسبت به سال‌های قبل ارتقای بسیار خوبی داشته و اکنون همه فرماندهان و بزرگان نیروی انتظامی در تمام مرزهای کشور حضور دارند.

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع مواد مخدر خیلی بهتر شده است، بیان کرد: در کشور عراق تفاوتی وجود دارد، براساس شیوه‌نامه جهانی برخی از داروها باید در دسترس برخی از افراد باشد که از نظر سازمان ملل مشکلی ندارد و جرم نیست اما قوانین داخلی عراق این چنین است.

وی اضافه کرد: در جلسه اجلاس منطقه‌ای که سال گذشته برگزار شد توصیه سازمان ملل این بود که این تسهیلات فراهم شود، با تمهیداتی که پیش‌بینی شده بود امسال مشکلات خاصی وجود نداشت، ان‌شاءالله سال‌های بعد بهتر هم خواهد شد.

وزیر کشور با اعلام اینکه نکاتی که در جلسه مطرح شد، عنوان کرد: آن بخش که به ما برمی‌گردد پیگیری می‌کنیم و بخشی که باید در هیئت دولت مطرح شود حتماً به عنوان نماینده شما پیگیری خواهیم کرد.

مؤمنی بیان کرد: در خصوص راه‌آهن شلمچه به کربلا باید تلاش کنیم در اولویت قرار گیرد. همچنین مسیر دریایی خرمشهر به بصره که امسال تا حدی عملیاتی شد نیز باید تقویت شود.

وی در مورد جاده خرمشهر - اهواز، تصریح کرد: گفته‌ها درست است و بیشتر تردد اربعین از این جاده است، البته جاده آبادان نیز وجود دارد اما استقبال از جاده خرمشهر بیشتر است لذا با تمام توان چهار بانده شدن آن را پیگیری می‌کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: همچین جاده امام رضا(ع) نیز از اولویت‌هایی است که بخشی از آن به حوزه وزارت کشور مربوط است و بخشی را در هیئت دولت پیگیری می‌کنیم.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today