نماد آخرین خبر

باران‌های مونسون در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
باران‌های مونسون در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

ایرنا/ رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد باران‌های موسوم به مونسون در استان ادامه دارد و در این خصوص هشدار زرد صادر شده است.

ولی بهره‌مند، رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سامانه بارشی یاد شده در ساعت‌های بعد از ظهر روزهای شنبه و یکشنبه سوم و چهارم شهریورماه در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند.
وی تصریح کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، امکان خسارت به سازه‌های موقت، محصولات کشاورزی، تگرگ، وزش شدید باد و کاهش شعاع دید افقی از اثرات پیش بینی شده در پی ورود این سامانه به استان است.
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خودداری از پارک خودروها در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، پرهیز از محلول‌پاشی باغستان‌ها و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های دارای سقف از توصیه‌ها برای کاهش خسارت‌های احتمالی سامانه یاد شده است.
بهره‌مند از شهروندان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین گردشگران خواست تا در مدت زمان فعالیت سامانه یاد شده، از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کرده و درباره عبور از رودخانه‌ها و همچنین انجام فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.
وی عنوان کرد: خودداری از چرای دام در بستر رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و انتقال محصولات برداشت شده به محل‌های دارای سقف از دیگر توصیه‌ها برای کاهش میزان خسارت‌های احتمالی پدیده‌های جوی چند روز آینده است.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today