نماد آخرین خبر

هشدار سطح نارنجی افزایش رطوبت و شرجی در خوزستان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار سطح نارنجی افزایش رطوبت و شرجی در خوزستان

ایسنا/ اداره‌کل هواشناسی خوزستان با پیش‌بینی افزایش رطوبت و شرجی در استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در هشدار سطح نارنجی شماره ۱۹ امروز (۲ شهریورماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان در توصیف سامانه، افزایش رطوبت و شرجی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری، تندباد لحظه‌ای و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

زمان شروع فعالیت سامانه، اوایل وقت شنبه سوم شهریورماه و زمان پایان آن اواخر وقت یکشنبه چهارم شهریورماه خواهد بود.

نوع مخاطره، رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد لحظه‌ای و ریزش تگرگ و رخداد گرد و خاک همرفتی و افزایش رطوبت و شرجی پیش‌بینی شده است.

در خصوص منطقه اثر آمده است که در روز شنبه رگبار و رعد و برق تندباد لحظه‌ای در مناطق شرقی و شمال شرقی و جنوب شرقی و در بقیه نقاط مستعد به صورت نقطه‌ای رخ می‌دهد.

در روز یکشنبه هم رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در مناطق شمالی، شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی و در بقیه نقاط مستعد به صورت نقطه‌ای رخ خواهد داد.

در روزهای شنبه و یکشنبه، افزایش رطوبت و شرجی در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی پیش‌بینی شده است.

همچنین در این دو روز، گرد و خاک همرفتی در ساعاتی از بعد از ظهرها در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

اثر مخاطره، لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، کاهش دید افقی، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی عنوان شده است.

در این خصوص توصیه شده است تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و صاعقه به کار گرفته شود.

خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد نیز توصیه شده است.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today