نماد آخرین خبر

تکمیل ۹ پروژه تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تکمیل ۹ پروژه تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

ایرنا/ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۹ پروژه توسعه شبکه به منظور تأمین برق متقاضیان در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن با ۳۸۵ میلیارد ریال هزینه کرد تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

مهدی دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث و ۲۱ دستگاه ترانسفورماتور نصب شده است.
وی افزود: ۱۲ پروژه توسعه شبکه به منظور تأمین برق متقاضیان شهری با ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار و احداث ۳۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، نصب ۱۹ دستگاه ترانس و ۲ هزار و ۹۲۱ کنتور اجرا شده که به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اضافه کرد: توسعه شبکه به منظور تأمین برق متقاضیان روستایی نیز با ۱۳ پروژه و سرمایه‌گذاری ۳۵۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که در اجرای آن ۱۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۲.۵۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث و ۱۳ دستگاه ترانس و هزار و ۹۵۱ دستگاه کنتور نصب شده است.
وی از اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق روستایی با اجرای ۱۵ پروژه و سرمایه گذاری ۵۷۴ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در اجرای این پروژه‌ها بیش از ۱۳ کیلومتر ترمیم و اصلاح شبکه فشار ضعیف و ۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط اجرا شده است.
دادگر ادامه داد: همچنین نصب ۴۹ دستگاه ترانس، ۱۷۸ دستگاه چراغ روشنایی، ۶۸۵ دستگاه کنتور، تعویض یک هزار و ۲۷۵ پایه فرسوده از دیگر پروژه‌های افتتاحی هفته دولت است.
وی گفت: ۹ پروژه اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق شهری شامل اصلاح شبکه و لوازم اندازه‌گیری با اعتبار ۱۳۶ میلیارد ریال اجرا شد که در این پروژه‌ها بیش از چهار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و هفت کیلومتر شبکه فشار متوسط ترمیم و اصلاح، ۱۰ دستگاه ترانس، ۲۹۶ دستگاه کنتور نصب و ۲ هزار و ۲۸۶ پایه فرسوده تعویض شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: همچنین ۱۳ پروژه توسعه و اصلاح شبکه‌های روشنایی معابر شهری و روستایی با هزینه‌کرد ۱۱۴ میلیارد ریال شامل توسعه و بهسازی هفت کیلومتر شبکه روشنایی معابر و تعویض یک هزار و ۴۴۷ دستگاه چراغ روشنایی اجرا شده که به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.
وی افزود: در راستای کاهش تلفات ۱۳۹ کیلومتر شبکه سیمی استان با اجرای ۹ پروژه و سرمایه‌گذاری ۵۳۳ میلیارد ریال به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.
دادگر از هوشمندسازی یک هزار و ۱۱۸ کنتور فهام در سطح استان خبر داد و گفت: هوشمندسازی کنتورهای مشترکان (نصب کنتورهای فهام) با اجرای ۱۱ پروژه و هزینه‌کرد ۹۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: ۲ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰۵ کیلووات و سرمایه‌گذاری ۴۴ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت وارد مدار شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از برق‌رسانی به چهار روستای بدون برق استان خبر داد و گفت: روستاهای سرخاب بیرجند، هنگر سربیشه، گل گزی نهبندان و محمدسفلی خوسف با اعتبار ۸۳ میلیارد ریال به شبکه برق سراسری متصل شده که برای بهره‌برداری از این طرح‌ها یک کیلومتر شبکه فشار ضعیف، هشت کیلومتر شبکه فشار متوسط اجرا و چهار دستگاه ترانس نصب شده است.
وی افزود: با احداث شبکه ۲۰ کیلو ولت، زیرساخت‌های شهرک صنعتی نهبندان تأمین و این پروژه با ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شود که در این پروژه پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط اجرا، ۲ دستگاه ترانس و چهار دستگاه ریکلوزر نصب شده است.
دادگر توسعه شبکه اجرا شده خارج از محدوده خدمات شرکت به هزینه متقاضی را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت عنوان کرد و گفت: در این زمینه ۱۰۱ پروژه با ۵۸۱ میلیارد ریال هزینه کرد افتتاح می‌شود.
وی اضافه کرد: در مجموع ۲۰۲ پروژه توسعه صنعت برق با سرمایه‌گذاری 3 هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today