نماد آخرین خبر

هشدار افزایش سرعت طوفان گردوخاک در سیستان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
هشدار افزایش سرعت طوفان گردوخاک در سیستان

تسنیم/ مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی جوی نارنجی از پیش‌بینی افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان واقع در شمال استان خبر داد.

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی جوی نارنجی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی افزایش سرعت بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان خبر داد.
مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: پیش از ظهر فردا تا بعد ظهر جمعه 7 تا 9 شهریورماه وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان با تاکید بر روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: در این مدت افزایش غبار همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید برای زاهدان، مناطق مرکزی، نوار شرقی از میرجاوه تا سراوان و غرب استان از شورگز تا فنوج پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا از پنجشنبه حدود 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.
حیدری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه، از ترددهای غیرضرور در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری، از کار در ارتفاع پرهیز و از گلخانه‌ها محافظت شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. 

آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today