نماد آخرین خبر

دستگاه گرانی که در بیمارستان رازی بیرجند خاک می‌خورد!

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دستگاه گرانی که در بیمارستان رازی بیرجند خاک می‌خورد!

ایرنا/ رئیس بیمارستان رازی بیرجند گفت: دستگاه اسپکت ستی (تصویربرداری پزشکی) این بیمارستان به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال که برای تشخیص بیماری سرطان است به دلیل نبود اعتبار راه‌اندازی، بلااستفاده مانده و خاک می‌خورد.

محمد مهدوی مقدم روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان جنوبی اظهارکرد: برای استفاده از این دستگاه که به صورت رایگان تامین شده به ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی نیاز داریم تا بتوانیم بخشی از دغدغه بیماران سرطانی را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه برای تجهیز بخش دندان پزشکی بیرجند به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، بیان کرد: بخش چشم پزشکی بیمارستان رازی بیرجند دارای تجهیزات بلااستفاده و فرسوده است.

رئیس بیمارستان رازی بیرجند با اشاره به اینکه تجهیزات چشم پزشکی نقش موثری در جذب متخصصان دارد، گفت: متخصصان قدیمی چشم پزشکی در حال بازنشسته شدن هستند و متخصصان جدید هم به دلیل فرسودگی تجهیزات انگیزه‌ای برای ماندگاری ندارند.

مهدوی مقدم عنوان کرد: مجبوریم برای معاینه شبکه چشم بیماران را به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ارجاع دهیم که هزینه‌های سنگینی برای آنان در پی دارد.

وی افزود: در چند سال اخیر از محل اعتبارات استانی کمک خوبی برای تجهیز بخش جراحی کودکان بیمارستان شده که با تجهیز بخش اطفال تاکنون ۳۰۰ بیمار عمل رایگان و بیش از هزار بیمار نیازمند هم در این بخش به صورت رایگان ویزیت شدند.

رئیس بیمارستان رازی بیرجند گفت: انتظار داریم برای تجهیز و بروزرسانی بخش چشم پزشکی بیمارستان هم به ما کمک شود تا دغدغه بیماران استان رفع شود.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today