نماد آخرین خبر

نمایشگاه صنایع‌دستی در کنار بیستون میزبان زوار اربعین

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
نمایشگاه صنایع‌دستی در کنار بیستون میزبان زوار اربعین

صدا و سیما/ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات ویژه اربعین حسینی در کنار سایت جهانی بیستون برپا شد.

داریوش فرمانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه اظهار کرد: به مناسبت ایام اربعین حسینی و در مسیر زوار عتبات عالیات ۱۵ غرفه نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در شهر بیستون در نزدیکی سایت جهانی بیستون برپا شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: این غرفه‌ها شامل صنایع‌دستی گلیم بافی، گیوه بافی، احجام چوبی، سبدبافی، البسه محلی و سوغات است.
او تصریح کرد: این نمایشگاه با توجه به قرار گرفتن در جنب امامزاده باقر (ع) و سایت جهانی بیستون مورد استقبال ویژه زوار اربعین قرار گرفته است.
فرمانی افزود: شهر بیستون علاوه بر برپایی این غرفه‌ها دارای جاذبه‌های تاریخی است که در این ایام میزبان زائران ابا عبدالله الحسین (ع) بود.
او گفت: شهرستان هرسین یکی از مراکز اصلی صنایع‌دستی استان به شمار می‌رود و شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران به ثبت رسیده است و گلیم این شهرستان نشان جغرافیایی بین‌المللی دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: شهرستان هرسین دارای جاذبه‌های گردشگری از قبیل سایت جهانی بیستون، گوردخمه اسحاق وند، قلعه سرماج، پل چهر، گور دخمه برناج و... است.
در شهرستان هرسین بیش از پنج هزار هنرمند و صنعتگر در حوزه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today