نماد آخرین خبر

افزایش ۳۰ درصدی اسکان زائران پیاده رضوی در مشهد

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
افزایش ۳۰ درصدی اسکان زائران پیاده رضوی در مشهد

صدا و سیما/ اسکان زائران پیاده رضوی در مشهد در ایام پایانی ماه صفر، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

محمد باغبان، رئیس کمیته تکریم و استقبال از زائران ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد اظهار کرد: حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت‌های مراکز اسکان موقت شهرداری مشهد مردمی‌سازی و ۶۳ مرکز با ظرفیت ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر شب برنامه‌ریزی شده است.
باغبان افزود: ۱۵ پایگاه راهنمای زائر در مسیر‌های منتهی به حرم از ۱۰ تا ۱۶ شهریور به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.
وی با اشاره به اجرای طرح راهنمای زائر افتخاری هم گفت: بیش از ۲۰۰ نفر به صورت سیار در مبادی ورودی شهر و مسیر‌های منتهی به حرم مستقر می‌شوند.
باغبان با بیان اینکه باید نیازمندی‌های زائر در مبادی ورودی را پوشش دهیم، عنوان کرد: مقرر شده اطلاع‌رسانی از طریق شماره ۳۷۰۴۵ انجام شود، همچنین بیش از 2 هزار بنر در مبادی ورودی و مسیر‌های منتهی به مشهد نصب و هر نیازمندی زائر به‌صورت ویژه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
رئیس کمیته تکریم و استقبال از زائران ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد اضافه کرد: ظرفیت ۱۳، ۱۴ هزار نفری که اضافه شده در قالب ۱۱ موکب مردمی (اغلب در اطراف حرم رضوی) با ظرفیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر شب است که شهرداری در این خصوص نقش تسهیلگری و مشارکت را دارد.
باغبان یادآور شد: چادرخوابی یا خوابیدن در داخل ماشین را در گذشته داشتیم که شهرداری با همکاری آستان قدس پنج موکب بزرگ با ظرفیت بیش از ۲۵ هزار نفر شب آماده کرده و برای این مواکب موقت سازه‌هایی طراحی شده است.
وی درباره هشت ایستگاه استقبال از زائران پیاده و سواره هم گفت: چهار ایستگاه استقبال از زائر پیاده در عرصه میدان شهدا، بلوار شهید سلیمانی محور مشهد - نیشابور، بزرگراه پیامبر اعظم(ص) محور مشهد - قوچان و سه‌راه فردوسی است که بیش از ۴۰ خدمت اعم از عمومی و تخصصی و همچنین خدمات فرهنگی و زیارتی برای آنها برنامه‌ریزی شده است.
باغبان با بیان اینکه زیرساخت‌ها را خود شهرداری مشهد تأمین می‌کند و هشتم شهریور فعالیت آنها شروع می‌شود، افزود: ایستگاه‌های سواره هم در راه‌آهن، محور مشهد - نیشابور و پایانه قوچان جنب بیمارستان طالقانی مستقر است.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today