نماد آخرین خبر

کسب رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری در کشوری توسط آذربایجان‌غربی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کسب رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری در کشوری توسط آذربایجان‌غربی

ایرنا/ مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان غربی گفت: این استان در بهار امسال با نرخ بیکاری ۵.۷ درصد موفق شد تا رتبه دوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص دهد.

حسن حیدری، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی از رتبه ۲۵ سال ۱۴۰۰ در نرخ بیکاری به رتبه ۱۵ در سال ۱۴۰۱ و رتبه چهارم (هم رتبه استان تهران) در سال ۱۴۰۲رسیده است و در بهار سال ۱۴۰۳ نیز به رتبه ۲ کشوری در کاهش نرخ بیکاری ارتقا یافته است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان غربی گفت: کاهش نرخ فلاکت در استان روند نزولی چشمگیری داشته است و نرخ فلاکت آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل، ۳.۲ درصد کاهش یافت.
حیدری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری آذربایجان غربی ۱۲.۴ درصد بود، اضافه کرد: در انتهای سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری استان به ۶.۷ درصد رسیده که در مقایسه با متوسط کشوری در جایگاهی پایین تر قرار گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه همیشه نرخ بیکاری آذربایجان غربی با اختلاف زیاد، بالاتر از متوسط کشوری بوده، افزود: در 2 سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نرخ بیکاری استان پایین تر از متوسط کشوری قرار گرفته و تک رقمی بوده و حتی در تابستان سال ۱۴۰۲، آذربایجان غربی در کاهش نرخ بیکاری رتبه اول کشوری را داشته است.
حیدری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعهد اشتغال استان ۲۵ هزار نفر بوده که حدود ۸۰ درصد آن تحقق پیدا کرد، افزود: در سال ۱۴۰۱ تعهد اشتغال استان به بیش از ۵۰ هزار شغل افزایش پیدا کرد و میزان عملکردمان به ۱۱۰ درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۱۱۸ درصد رسید.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today