نماد آخرین خبر

میزبانی ۴۰۰ مسجد در مشهد از مهمانان امام رئوف

منبع
فارس
بروزرسانی
میزبانی ۴۰۰ مسجد در مشهد از مهمانان امام رئوف

فارس/ رئیس قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) با بیان اینکه تاکنون 33 هزار زائر اسکان داده شده‌اند، گفت: امسال حداقل 400 مسجد خدمتگزار زوار خواهند بود که در هر شب امکان ‌میزبانی از 100 هزار نفر را خواهند داشت.

حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، رئیس قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) اظهار کرد: قرارگاه «هم‌محله امام رضا(ع)» در سال 1401 تأسیس شده و از نوروز آن سال با دو هدف تلاش برای ارتقای فرهنگ میزبانی از زائران امام رضا و ساماندهی کلیه ظرفیت‌های مردمی برای میزبانی از زائران فعالیت خود را آغاز کرد.
احمدنیا با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 3 هزار خادم توفیق خدمت در این قرارگاه را تجربه کردند، گفت: همچنین 312 مسجد و 500 منزل از بیش از 400 هزار نفر/شب پذیرایی کرده و به بیش از 700 هزار نفر اطعام دادند.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 7 میلیون زائر در مشهد حضور یابند، افزود: مأموریت قرارگاه هم‌محله امام رضا و قرارگاه خدمات سفر استان با برگزاری جلسات هم‌فکری برای میزبانی هر چه بهتر برنامه‌ریزی و آغاز شده است.
وی از افزایش 20درصدی ظرفیت اسکان قرارگاه هم‌محله امام رضا خبر داد و گفت: امسال حداقل 400 مسجد خدمتگزار زوار خواهند بود که در هر شب امکان ‌میزبانی از 100 هزار نفر را خواهند داشت.
رئیس قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: تا امروز 10 شهریور، 37 هزار نفر در سامانه هم‌محله امام رضا ثبت‌نام کرده‌اند که 33 هزار نفر آنان در ورود به مشهد، به اماکن اسکان معرفی شده‌اند، بیشترین گروه‌ها از 10 تا 12 شهریور وارد مشهد می‌شوند و بیشترین خروج نیز در روزهای 14 و 15 و 16 شهریورماه خواهد بود.
وی فعالیت قرارگاه هم‌محله امام رضا را منحصر در میزبانی از زائرانی دانست که به‌صورت فردی و خانوادگی و در گروه‌های کمتر از 25 نفر به مشهد مشرف می‌شوند.

نحوه استفاده از مساجد
وی با دعوت از مجاوران برای خدمت به زائران علی بن موسی الرضا(ع) نیز گفت: اطعام رایگان، حمل و نقل رایگان و نذر خدمت و مهارت از دیگر فعالیت‌های قرارگاه هم‌محله امام رضا در دهه پایانی صفر است.
وی افزود: سامانه هم‌محله امام رضا از طریق شماره تلفن 32012040-051 و پایگاه www.zaer.masjedona.ir به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی دارد که ضمن ارائه خدمات به زائران، از ظرفیت مجاورانی که امکان پذیرایی از زائران را دارند، استفاده کند.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today