نماد آخرین خبر

۱۸ پایگاه انتخاب رشته در چهارمحال و بختیاری فعال شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۱۸ پایگاه انتخاب رشته در چهارمحال و بختیاری فعال شد

ایرنا/ مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از فعال شدن ۱۸ پایگاه انتخاب رشته با نظارت اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: در هر پایگاه به طور متوسط سه نفر مشاور فعالیت دارند.

افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری در مناطق مختلف استان با حضور کارشناسان و مشاوران برتر آموزش و پرورش و در راستای ارائه مشاوره‌های علمی و کارشناسی به داوطلبان کنکور و کاهش بار روانی دانش‌آموزان و اولیای آنها و ارائه مشاوره‌های گروهی، فردی و نرم‌افزاری فعال شده است.

وی گفت: مشاوران این پایگاه‌ها از نیروهای آموزش و پرورش هستند که در یک دوره بازآموزی شرکت کردند و صلاحیت‌های علمی و اخلاقی آنها تایید شده است.

امیریان به خانواده‌ها توصیه کرد؛ برای انتخاب رشته و انتخاب مشاوره به صرف تبلیغات اکتفا نکنند و در صورتی که داوطلبی رتبه لازم را داشته باشد می‌توانند خودش انتخاب رشته خوبی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هزینه دریافتی این مراکز به نسبت به پایگاه‌های آزاد کمتر است گفت: برای دانش‌آموزان‌ نیازمند و زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی، فرزندان ایثارگران و فرهنگیان هزینه با تخفیف محاسبه می‌شود.

امیریان اظهار داشت: فعالیت این پایگاه‌ها تا پایان زمان انتخاب رشته دانشگاه ادامه دارد تا از سودجویی برخی افراد سودجو بدون داشتن تخصص در کار مشاوره و انتخاب رشته با دریافت هزینه بالا، جلوگیری شود.

در آزمون ورودی دانشگاه‌های امسال ۲۰ هزار و ۲۵ داوطلب شرکت کردند که از این تعداد تعداد داوطلب کنکور سراسری ۱۲ هزار و ۷۶۵ داوطلب زن و هفت هزار و ۲۶۰ داوطلب نیز مرد هستند.

بیشترین داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ با هشت هزار و ۴۹۰ داوطلب مربوط به رشته علوم تجربی و کمترین تعداد داوطلبان نیز با ۸۰۷ نفر در چهارمحال و بختیاری مربوط به رشته هنر است.

همچنین هشت هزار و ۵۶ داوطلب در گروه علوم انسانی، یک‌هزار و ۶۵۸ داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی و یک‌هزار و ۱۴ نفر نیز در گروه زبان خارجه شرکت کردند.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday