نماد آخرین خبر

اختصاص ۷۵۰ میلیارد ریال وام به عشایر کهگیلیویه و بویراحمد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اختصاص ۷۵۰ میلیارد ریال وام به عشایر کهگیلیویه و بویراحمد

ایرنا/ رئیس اداره بهسازی و امور تولید اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: به تازگی۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای رونق اشتغال و تولید در مناطق عشایری این استان اختصاص یافته است.

جواد رضایی، رئیس اداره بهسازی و امور تولید اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این میزان تسهیلات بانکی برای خرید دام،فعالیت در زمینه های صنایع دستی، گیاهان دارویی و گردشگری در مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: وام های رونق تولید و اشتغال مناطق عشایری استان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با سود چهار درصد و دوره بازپرداخت هفت ساله به اهالی مناطق عشایر استان پرداخت می شود.

رئیس اداره بهسازی و امور تولید اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پارسال نیز ۶۰۰میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸به منظور بهبود معیشت و درآمد عشایر استان اختصاص و پرداخت شد.

رضایی ابراز کرد: این وام های بانکی به ۳۸۰ خانوار عشایری پرداخت شده است.

وی اولویت دستگاه اجرایی متولی امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد را صیانت از پایداری اشتغال به منظور ماندگاری اهالی در سکونتگاه های عشایری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: تلاش می شود این قشر تولیدکننده با دریافت تسهیلات در بخش‌های مختلف با محوریت صنایع دستی و گردشگری بتوانند اشتغال پایدار و درآمد مناسبی داشته باشند.

وی عنوان کرد:جمعیت ۷۰ هزار نفری عشایر کهگیلویه وبویراحمد یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک را پرورش می دهد.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today