نماد آخرین خبر

رکوردزنی مزاحمت برای اورژانس با ۱۰ هزار تماس در یک ماه!

منبع
فارس
بروزرسانی
رکوردزنی مزاحمت برای اورژانس با ۱۰ هزار تماس در یک ماه!

فارس/ رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: مزاحمت‌های تلفنی بخش اعظمی از تماس‌های مرکز پیام را تشکیل می‌دهد، ما موردی داشتیم که در یک ماه ۱۰ هزار بار برای اورژانس ایجاد مزاحمت کرده است.

فرزین رضازاده، رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مزاحمت‌های تلفنی بخش اعظمی از تماس‌های مرکز پیام را تشکیل می‌دهد، ما موردی داشتیم که در یک ماه ۱۰ هزار بار برای اورژانس ایجاد مزاحمت کرده است، در این خصوص از طریق مراجع قضایی پیگیر هستیم تا مزاحمین تاثیرگذار را از طریق رسانه‌ها معرفی کنیم.

وی افزود: در راستای هوشمند کردن فرآیند عملیات فوریت‌های پزشکی، مراکز پیام شهرستان‌ها که وظیفه پاسخگویی به مددجویان ۱۱۵ را داشتند را در مرکز استان تجمیع کردیم و بنابراین تمامی پاسخ‌های تلفنی از مرکز دیسپاچینگ استان که در شهرستان ارومیه مستقر است داده می‌شود.

رضازاده تصریح کرد: شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار مهم‌ترین ابزار بهبود کیفیت خدمات اورژانس بوده که این شاخص طبق آخرین دستورالعمل اورژانس کشور در کلانشهرها ۱۴ دقیقه بوده که با زحمات همکارانم در اورژانس استان، این شاخص در ارومیه در حال حاضر به ۱۰ دقیقه نزدیک است.

وی ادامه داد: در مرکز استان در خصوص تعداد پایگاه‌ها از شاخص های برنامه توسعه کشور عقب هستیم، وضعیت از نظر تعداد پایگاه‌ها در شهرستان‌های استان بهتر است.

رئیس اورژانس استان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۶ پایگاه شهری در ارومیه نسبت به برنامه ششم توسعه عقب هستیم، در برنامه توسعه ششم باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک پایگاه اورژانس داشته باشیم و این در حالیست که این عدد در برنامه هفتم توسعه به عدد ۲۵ هزار کاهش پیدا کرده است.

و️ی یادآور شد: از نظر وضعیت پایگاه‌های جاده‌ای بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور در استان وضعیت خوبی داریم، بر اساس این استاندارد فاصله میان دو پایگاه جاده‌ای باید در حدود ۴۰ کیلومتر باشد.

فرزین رضازاده اذعان کرد: ناوگان آمبولانسی اورزانس کشور فرسوده است، در طول ۶ سال گذشته واردات آمبولانس صورت نگرفته و بنابراین بخش زیادی از هزینه‌های ما صرف تعمیر و نگهداری آمبولانس‌های فرسوده می‌شود که بسیار سرسام‌آور است.️

وی خاطرنشان ساخت: فرآیند انتقال بیمار به بیمارستان مربوطه از طریق سامانه‌های فرماندهی عملیات صورت می‌گیرد و پزشک مرکز در نهایت تعیین‌کننده بیمارستان مقصد بوده و به شرط پذیرش از آن مرکز، بیمار انتقال می‌یابد، فقط در شرایط بحران و اشغال تخت‌های بیمارستان‌های تابعه دانشگاه ممکن است بیمار یا مصدوم به مراکز خصوصی منتقل گردد.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today