نماد آخرین خبر

افزایش نگران‌کننده فوتی‌های راکبان موتورسیکلت در زنجان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش نگران‌کننده فوتی‌های راکبان موتورسیکلت در زنجان

ایرنا/ طبق اعلام مسئولان، تعداد بالای وقوع تصادفات موتورسیکلت در استان عادی شده، اما موضوع نگران‌کننده افزایش فوتی‌های راکبان این وسیله نقلیه است که باید تدابیر لازم درخصوص آن اتخاذ شود.

امروزه بنا به گفته مسوولان یکی از برنامه های مهم اوقات فراغت جوانان و نوجوانان موتورسواری است که متاسفانه رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام استفاده از این وسیله نقلیه، حوادث تلخی را رقم می زند.
بسیاری بر این باورند نبود فرهنگ استفاده از این وسیله یا ارزان قیمت بودن آن موجب شده حتی کودکان کم سن و سال نیز برای استفاده از آن ابراز تمایل کنند درحالیکه هرگونه غفلت و بی توجهی در استفاده از موتورسیکلت ممکن است عواقب ناخوشایند و جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
از سوی دیگر صدای گوش خراش موتورسیکلت ها و آلودگی صوتی آنها نیز مخل آسایش شهروندان است به ویژه که هنگام بعدازظهرها دقیقا آرامش و استراحت خانواده ها را هدف قرار می دهد.
ویراژ، تک چرخ و حرکت خلاف جهت از جمله تخلفات موتورسواران است که به وضوح در مکان های مختلف مشاهده می شود که نه تنها به مناطق شهری اختصاص ندارد بلکه در روستاها نیز به بلای جان روستائیان تبدیل شده است.
براساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰، ۱۸ هزار و ۱۹۲ موتورسوار در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که ۶۶.۲ درصد آنان در گروه سنی کمتر از ۴۰ سال قرار داشته اند.
متاسفانه با وجود تأکیدات بسیار زیاد برای استفاده از کلاه ایمنی در هنگام موتورسواری متأسفانه همچنان شاهد هستیم که علت اصلی مرگ موتورسواران ضربه به سر بر اثر استفاده نکردن از کلاه ایمنی است.



آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today