نماد آخرین خبر

موتورسواران و عابران، ۵۰ درصد فوتی‌های تصادفات زنجان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
موتورسواران و عابران، ۵۰ درصد فوتی‌های تصادفات زنجان

ایرنا/ جانشین پلیس راهور استان زنجان گفت: بیش از ۵۰ درصد فوتی‌های تصادفات درون‌شهری این استان را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند که توجه به این موضوع مهم ضروری است.

سرهنگ حسین مولایی، جانشین پلیس راهور استان زنجان با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه شده طی پنج ماهه اول امسال ۱۹ فوتی ناشی از تصادفات درون‌شهری زنجان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: از مجموع این تعداد ۱۱ نفر موتورسواران و هشت نفر عابران پیاده بودند.
وی با بیان اینکه از عوامل فوت موتورسواران در مدت یاد شده، استفاده نکردن از کلاه ایمنی بوده است، اظهار داشت: فوتی عابران پیاده نیز که بیشتر شب ها به وقوع پیوسته به دلیل استفاده از لباس های تیره از سوی راکبان بوده است.
این مسوول ادامه داد: استفاده از لباس‌های تیره دید رانندگان وسایل نقلیه را کاهش می‌دهد که حتی در برخی مواقع به طور کلی این افراد قابل رویت نیستند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر راکبان موتورسیکلت ها در رده های سنی ۱۷ تا ۲۵ سال قرار دارند، تصریح کرد: ارزان بودن، در دسترس بودن و از همه مهمتر وضعیت ترافیکی شهر عاملی مهم در استفاده بیشتر شهروندان از این وسیله نقلیه شده است.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: بسیاری از شهروندان نیز به دلیل کاهش اتلاف وقت و تردد به محل کار خود از موتورسیکلت استفاده می‌کنند که متاسفانه اغلب با رعایت نکردن نکات ایمنی همراه است.
وی خاطرنشان کرد: راکبان موتورسیکلت در زنجان به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی در هنگام حوادث و تصادفات جان خود را از دست داده و خانواده ها را داغدار می کنند.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today