نماد آخرین خبر

شرایط جوی استان زنجان ناپایدار می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شرایط جوی استان زنجان ناپایدار می‌شود

ایرنا/ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امروز تا آخر هفته جاری امواجی منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که باعث تقویت ناپایدارهای جوی در استان می‌شود.

مرتضی محمدی، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان اظهار کرد: در نتیجه ورود این امواج به استان، افزایش ابر و تقویت وزش باد را در مناطق مختلف شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه احتمال بارش ها طی امروز بیشتر است، یادآور شد: همچنین در ساعات بعدازظهر شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق در اغلب مناطق استان خواهیم بود.
محمدی با اشاره به اینکه، بارش ها کماکان تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: از نظر دمایی نیز امروز به طور موقت دماها افزایش می یابد و از فردا /چهارشنبه/ دماها دوباره کاهش پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: دمای هوای زنجان هم اکنون ۱۶ درجه سانتیگراد است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش دارد.
این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۳ و ۲۹ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۶ درجه، خرمدره ۱۲ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۱۸ و ۲۸ درجه، قیدار ۱۵ و ۲۷ درجه، گرماب ۱۲ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.
داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today