نماد آخرین خبر

مرکز روزانه نگهداری سالمندان در بیرجند راه‌اندازی می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مرکز روزانه نگهداری سالمندان در بیرجند راه‌اندازی می‌شود

ایرنا/ مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مرکز روزانه نگهداری سالمندان با هدف تکریم و مراقبت از این قشر در بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

حسن شرفی روز سه شنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز، تکریم سالمندان در کنار خانواده‌ها و فرزندان است که از صبح تا عصر خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت هفت خانه سالمندان در خراسان جنوبی اظهار کرد: این مراکز به شکل شبانه روزی خدمات ارایه می‌دهند اما در مرکز روزانه، سالمندان برای حضور بیشتر در کنار خانواده و فرزندان فقط از صبح تا عصر نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته سالمندان از هفتم تا دوازدهم مهرماه است ادامه داد: طبق آمارهای موجود ۲ هزار سالمند در خانواده‌ها و ۱۶۰ نفر در مراکز شبانه روزی استان نگهداری می‌شوند.

وی گفت: همچنین سه هزار نفر سالمند در این هفته از دوره‌های آموزشی بهره مند می‌شوند.

شرفی اضافه کرد: استان خراسان جنوبی در ارزیابی‌های ۶ ماه نخست امسال رتبه سوم کشوری را در اجرای سند استانی سالمندان کسب کرده است.

وی گفت: سند سالمندان در خراسان جنوبی ۶ هدف، ١٣ راهبرد و ١۴۶ برنامه عملیاتی دارد که برای ارائه خدمات مطلوب به سالمندان توسط دستگاه‌های اجرایی و عمومی از تیر سال گذشته وارد مرحله اجرایی شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه مناسب سازی کتابخانه‌های عمومی هم امسال باید انجام شود افزود: برای مطب‌های پزشکان و بخش‌های درمانی نیز جلسات متعددی برگزار شد تا با تعامل بخش خصوصی بتوانیم مناسب سازی را دنبال کنیم.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today