نماد آخرین خبر

پایان کار کلاهبردار ۱۲ میلیاردی در هرمزگان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پایان کار کلاهبردار ۱۲ میلیاردی در هرمزگان

ایرنا/ فرمانده انتظامی هرمزگان از دستگیری فردی خبر داد که در قالب ارائه مدارک جعلی ترخیص اقدام به کلاهبرداری و فروش ۳۵ دستگاه کانتینر به ارزش ۱۲۰ میلیارد کرده بود.

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی هرمزگان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع شکایت یک شرکت خدمات کشتیرانی مبنی بر جعل، کلاهبرداری و فروش مال غیر تعداد ۳۵ دستگاه کانتینر با ارائه مدارک ترخیص جعلی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی بیان کرد: بلافاصله پس از وصول شکوائیه تحقیقات کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به همراه کارشناسان اداره اطلاعات جنایی در جهت صحت و سقم موضوع و شناسایی و دستگیری متهمان پرونده، آغاز و اظهارات نماینده حقوقی شرکت یادشده اخذ و اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام و ابعاد موضوع توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی هرمزگان تصریح کرد: تمامی اسناد و مدارک ابرازی از سوی شرکت یادشده شامل مدارک ترخیص و چک‌های ضمانتی به کارشناس تعیین اصالت خط و امضا ارجاع داده شد که نتیجه بررسی‌های کارشناسی حکایت از جعلی بودن این اسناد داشت که جعلی بودن اسناد ارائه شده پرونده را وارد مرحله جدیدی کرد.
جاویدان اضافه کرد: در ادامه طی اقدامات فنی و تحقیق از رانندگان حمل کننده کانتینرهای شرکت، هویت متهم که دارای پیشینه کیفری نیز است، شناسایی و مشخص شد که این فرد با برنامه‌ریزی قبلی با ارائه مدارک جعلی اقدام به ترخیص کانتینرها و انتقال آن‌ها به استان تهران کرده است.
وی اضافه کرد: در این راستا محل اختفای متهم در استان تهران شناسایی و سریع نیابت قضایی از شعبه نهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس اخذ و اکیپی از ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به تهران عازم شده و با پشتیبانی اطلاعاتی و فنی و بهره‌گیری از شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم یاد شده را در یک قرار صوری دستگیر و به استان هرمزگان دلالت داده شد.
فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه از بیان حقیقت امتناع اما در مواجه با دلایل و مدارک احصایی لب به اعتراف گشوده و بیان کرد به دلیل کسب منفعت مالی، کانتینرها را با ارائه مدارک جعلی از بندرعباس به تهران منتقل و سپس به فروش رسانده است.
جاویدان در پایان با بیان اینکه متهم دستگیر شده پس از تفهیم اتهام با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه هنجارشکنی مراتب را به پلیس اطلاع تا با آنان برابر قانون برخورد شود.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today