نماد آخرین خبر

هشدار پلیس فتای هرمزگان درباره خریدوفروش کالاهای سلامت‌محور در فضای مجازی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هشدار پلیس فتای هرمزگان درباره خریدوفروش کالاهای سلامت‌محور در فضای مجازی

ایرنا/ رئیس پلیس فتا هرمزگان با هشدار به شهروندان در خصوص تبلیغ و خرید و فروش اقلام دارویی در فضای مجازی، گفت: کالاهای سلامت محور جزء آن دسته از اقلامی است که عرضه آن از طریق فضای مجازی ممنوع است.

سرهنگ احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه اصالت محصول، مکان تولید و عرضه مواد دارویی به مشتری به صورت دقیق قابل‌اثبات نیست و با سلامتی مردم سروکار دارد جزو کالاهایی محسوب می‌شود که عرضه آن در فضای مجازی پیگرد قانونی به همراه دارد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین مخاطرات فروش دارو در بستر فضای مجازی مربوط به داروهای دست‌ساز است که شهروندان هرگونه تبلیغ و فعالیت در این عرصه را با پلیس فتای استان در میان بگذرانند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان تأکید کرد: مسئولیت اولیه و خسارت حاصل از خرید مواد دارویی در فضای مجازی بر عهده خریدار است، ولی پلیس نیز موارد تخلف را به شدت پیگیری و با متخلفان با سلامتی مردم برخورد می‌کند.
سرهنگ بهمنی با اشاره به اینکه جبران خسارت خرید و فروش‌های غیرمجاز در فضای مجازی به دلیل شگردهای متعدد مجرمان در توزیع و تجمیع پول، دشوار است، افزود: شاید مالباختگان هرگز نتوانند خسارت‌های متحمل شده را جبران کنند؛ مهندسی اجتماعی و توان گفتمانی کلاهبردان به حدی قوی است که بسیاری از افراد را به خاطر 2 عامل مهم کنجکاوی و طمع تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی با اشاره به رصد و اقدام‌های پلیس در مبارزه با کلاهبرداری اینترنتی، خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی مهمترین عامل در شناسایی و برخورد با مجرمان قبل از فراگیر شدن عرصه جرم است.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today