نماد آخرین خبر

آخرین وضعیت بیماری درختان پارک جنگلی قُرُق گرگان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آخرین وضعیت بیماری درختان پارک جنگلی قُرُق گرگان

ایرنا/ رئیس اداره جنگل‌کاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی، منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بیماری درختان پارک جنگلی قرق گرگان با ورود کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری و قطع و خروج درختان آسیب‌دیده، تحت کنترل قرار گرفته است.

رسول مقسم، رئیس اداره جنگل‌کاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی، منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد :درختان گرفتار بیماری زغالی در گونه‌ بلوط و فیتیله نارنجی در گونه ممرز پارک جنگلی قرق از آذر پارسال شناسایی شده بود و بعد از بازدید کارشناسان گیاه پزشکی سازمان جنگل‌ها و مراتع و صدور مجوز، بلافاصله عملیات کنترل بیماری آغاز شد.

وی ادامه داد: در این پارک ۷۲۰ درخت مبتلا به بیماری شناسایی شد که ۱۴۸ درخت که امکان درمان آن‌ها وجود نداشت با نظارت کارشناسان مرتبط قطع و تنه آن‌ها از پارک خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: بقیه درختان با درصد بیماری کمتر از طریق طرح آبیاری با ترکیب بیولوژیک و سمپاشی بدرمان شدند.

پیشتر کارشناس گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به خبرنگار ایرنا گفته بود: علت اصلی درختان مبتلا به آفت (زغالی) در این پارک، خشکسالی بوده و عملیات مقابله و پیشگیری توسط این واحد از آذر سال قبل آغاز شده بود.

مریم یوسفی افزود: قطع درختان بیمار و دارای پوسیدگی بالای ۷۰ درصد در پارک جنگلی قرق به خاطر پیشگیری از انتشار بیماری به سایر درختان پارک و حتی انتقال به سایر مناطق جنگلی از سوی گردشگران با دریافت مجوز، انجام شده است.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today