نماد آخرین خبر

نظام «دوری» در ۳۵۰ کلاس‌ درس کرمانشاه اجرا می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نظام «دوری» در ۳۵۰ کلاس‌ درس کرمانشاه اجرا می‌شود

ایسنا/ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان کرمانشاه از اجرای نظام «دوری» برای دانش‌آموزان ۳۵۰ کلاس درس پایه اول ابتدایی در استان خبر داد.

زهرا نجار، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش اجرای نظام دوری در ۳۰ درصد کلاس‌های درس پایه اول ابتدایی در استان‌ را هدف‌گذاری کرده، گفت: با همراهی و مشارکت خوب معلم‌های پایه اول، این طرح در ۳۹ درصد کلاس‌های درس پایه اول استان در برنامه اجرا قرار گرفته است.
نجار افزود: نظام «دوری» یک روش جدید سازماندهی معلم‌ها با رویکرد کیفی است که بر مبنای آن معلم‌های کلاس اول به جای دریافت ابلاغ یک ساله، ابلاغ سه ساله دریافت کرده و برای یک دوره سه ساله از کلاس اول تا سوم ابتدایی، عهده‌دار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان یک کلاس می‌شوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در این طرح، معلم کلاس‌ اول ابتدایی دانش‌آموزان، در کلاس‌های دوم و سوم نیز به همین دانش‌آموزان درس خواهد داد و معلمِ دانش‌آموزان این کلاس‌های درس تا کلاس سوم دبستان تغییر نمی‌کند.
نجار با بیان اینکه اجرای نظام دوری در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه قرار گرفته، ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح منجر به تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شود.
نجار با بیان اینکه نظام دوری سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شد، گفت: سال تحصیلی گذشته این طرح در حدود ۱۰ کلاس درس پایه اول در استان کرمانشاه اجرایی شد.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today