نماد آخرین خبر

همه دستگاه‌ها در نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش دارند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
همه دستگاه‌ها در نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش دارند

ایرنا/ بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه همه بخش‌ها، هنرمندان، مسئولان، فعالان فضای مجازی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه نقش دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس و ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی افزود: حفظ میراث ماندگار و ارزشمند دفاع مقدس از مهمترین مباحث فرهنگی به شمار می‌رود و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به خصوص برای نسل جوان جامعه بسیار کمک کننده و ارزشمند است.

وی بیان کرد: در حالی دشمنان علیه ایران جنگ جهانی به راه انداخته بودند که دست ما اوایل پیروزی انقلاب اسلامی خالی بود و تنها به مردم اتکا کرده بودیم لذا روحیه خداباوری، مردم باوری و باور به جوانانی که حتی آموزش مقدماتی ندیده بودند رمز موفقیت ما بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اعتماد و باور قلبی امام خمینی (ره) به جوانان کشور گفت: جوانان ما جانانه از انقلاب، ناموس، وطن، دستاوردها، آرمان‌ها و ارزش‌های میهن اسلامی دفاع کردند پس جا دارد همه بخش‌ها، هنرمندان و دستگاه‌های به موضوع دفاع مقدس و نشر ارزش‌های آن بپردازند.

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان قوت فرهنگی کشور یاد کرد و افزود: اگر کار فرهنگی مستمر، به درستی، دقیق، دغدغه مند، مسئولانه، جدی و بر اساس آسیب‌های موجود جامعه انجام شود کشور از مشکلات مصون می‌شود.

سرهنگ فلاحی گفت: دوران دفاع مقدس در کشور مظلوم مانده و عظمت این دوران را دشمن بیشتر درک کرده که به دنبال شکست و نابودی آن است، تا این فرهنگ به نسل جوان منتقل نشود لذا از دستگاه‌های فرهنگی و هنرمندان انتظار همکاری و کمک داریم.

وی اضافه کرد: در استان اقدامات بزرگ و خوبی در خصوص دستاوردهای دفاع مقدس صورت گرفته است اما باید بیش از پیش گسترش یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به پیروزی‌های چشمگیری که در دوران دفاع مقدس برای ایران رقم خورد یادآور شد: دوران دفاع مقدس سپس فتح خرمشهر نگاه‌ کشورهای مختلف را به نظام اسلامی تغییر داد.

وی اظهار کرد: زمانی که خرمشهر پس گرفته شد سرزمین‌هایی از ایران در اختیار دشمن بود و اگر اقدامی صورت نمی‌گرفت کشور نابود می‌شد.

سرهنگ فلاحی افزود: وقتی جنگ بر ما تحمیل شد قرار نبود حتی یک وجب از کشور را به دشمن بدهیم و بعد از آن به اندازه یک سر سوزن زمین به دست دشمن نیفتاد که عزت و عظمت جوانان این سرزمین و نتیجه ولایتمداری مردم بود.

وی گفت: انتظار داریم شهرداری و شورای شهر در زمینه دفاع مقدس و فضاسازی شهری نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: مهمانان زیادی برای این جلسه دعوت شدند اما جمعیت محدودی حضور یافتند که باز هم غربت دفاع مقدس را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس ۲۴۰ عنوان برنامه در قالب هزار و ۵۲۸ فعالیت پیش بینی شده است که با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

سرهنگ فلاحی برگزاری رژه نیروهای مسلح در مرکز استان را اولین برنامه هفته دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: همچنین برپایی نمایشگاه هفته مقدس جنب اداره کل تبلیغات اسلامی، برگزاری همایش پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم از یک ‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس با سخنرانی برخط مقام معظم رهبری و در محل فرهنگسرای شهر بیرجند از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته است.

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: در مرحله استانی هشتمین جشنواره ملی فانوس ۴۲ اثر با کسب رتبه برتر به عنوان برگزیده  انتخاب و نفرات اول هر بخش به مرحله داوری جشنواره کشوری معرفی شدند.

مهدی رحیم‌آبادی، استقبال از این دو جشنواره در استان خراسان جنوبی را چشمگیر خواند و ادامه داد: براساس برنامه ابلاغی از مرکز، سهمیه آثار دریافتی از هنرمندان استان در جشنواره فانوس ۴۰۰ اثر بود که در مجموع ۷۲۰ اثر در مرحله استانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی گفت: از این تعداد ۱۱ اثر هنرهای نمایشی، ۱۵۴ اثر هنرهای تجسمی، ۱۵ اثر فیلم مستند کوتاه و نماهنگ، ۱۷ اثر موسیقی و سرود، ۱۱ اثر تولیدات رادیویی و پادکست و ۵۱۲ اثر در بخش ویژه دانش آموزی است.

این مقام مسئول بیان کرد: در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی نیز در مجموع ۴۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال شد که در این میان هشت اثر در بخش‌های مختلف برگزیده و از صاحبان آنها تجلیل و قدردانی شد.

وی گفت: هشتمین دوره جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات هنری و سینمایی و ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی به منظور ارتقای کمی و کیفی تولیدات هنری، سینمایی و مجازی و کشف استعدادهای بومی به ویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آنها در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری دفاع مقدس (فانوس) و ششمین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی تجلیل و قدردانی شدند.

همچنین از خانواده مرحومه منصوره عسکری دشت بیاض هنرمند خلاق، پژوهشگر و نویسنده صدا و سیمای خراسان جنوبی که نمایش‌هایش در مجموعه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است تجلیل شد.

پوستر مستند «هفت سال اینجا» که با مشارکت معاونت هنری و امور سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تهیه شده نیز در این مراسم رونمایی شد.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام : https://instagram.com/skhorasan_today