نماد آخرین خبر

تدارک ۶۰ عنوان برنامه دفاع مقدس در سپاه خراسان جنوبی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تدارک ۶۰ عنوان برنامه دفاع مقدس در سپاه خراسان جنوبی

ایرنا/ بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۶۰ عنوان برنامه محوری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و بصیرتی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس از سوی سپاه استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار رضا هزاری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر اجرا می‌شود که نخستین آن رژه نیروهای مسلح است.

وی گفت: برگزاری ۱۲۲ یادواره شهدا، ۱۴۷ نشست بصیرتی، عطرافشانی مزار شهدا، برپایی ۵۰ نمایشگاه متنوع، ارایه خدمات ۱۳۲ گروه جهادی در سطح استان، کوهنوردی و پیاده روی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به برنامه ریزی ۴۳ محفل انس با قرآن و ۷۱ مسابقه ورزشی ادامه داد: امسال برنامه ویژه ای برای تجلیل از همسران شهدا پیش بینی شده است و از هزار و ۱۰۰ خانواده شهدا سرکشی می‌شود.

وی اظهار کرد: نمایش رزم و میدانی، میز خدمت جهادی با هدف پاسخگویی به مردم، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، ۱۰ مورد نهضت خدمت مومنانه و ۲۲ کارگاه سبک زندگی اسلامی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سرهنگ هزاری با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌ها و فعالیت پایگاه‌های نمونه بسیج در حسینیه جماران بیرجند برپا می‌شود ادامه داد: همایش امر به معروف و نهی از منکر، توزیع بسته‌های فرهنگی و معرفی شهید شاخص استان نیز در این هفته برنامه ریزی شده است.

وی از بهره برداری ۳۸ پروژه عمرانی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل مسکن محرومان، آبرسانی، احیای قنوات و احداث یادمان شهداست که با اعتبار حدود ۳۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: سپاه پاسداران بر اساس رسالتی که بر دوش گرفته، گرامیداشت هفته دفاع مقدس با برنامه‌های متنوع را در دستور کار دارد.

وی گفت: یادآوری روزهایی که دشمنان این مرز و بوم تلاش داشتند با جنگ همه جانبه چراغ پر فروغ انقلاب اسلامی را خاموش کنند، اهمیت دارد چون مردم ایران با توکل بر خدا و رهبری امام راحل علیرغم همه توطئه‌ها پیروز شدند.

سرهنگ هزاری افزود: امروز که استکبار جهانی با توطئه‌های مختلف چهره کریه خود را بیش از گذشته نشان داده، هفته دفاع مقدس الگوی مقاومت را یادآوری می‌کند چرا که با ایستادگی به پیروزی می‌رسیم.

وی یکی از اقدامات شاخص در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت دفاع مقدس را برگزاری اردوهای راهیان نور عنوان کرد و گفت: اسفند سال گذشته هشت هزار نفر در قالب اردوهای راهیان نور از خراسان جنوبی برای بازدید یادمان‌های دفاع مقدس در جبهه‌های جنوب اعزام شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: هزار و ۵۰۰ نفر تابستان امسال به اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی غرب اعزام شدند همچنین بخشی زیادی از زائران اربعین اعزامی از خراسان جنوبی در قالب کاروان توانستند از یادمان‌های جبهه‌های شمال غرب و غرب کشور دیدن کنند.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام : https://instagram.com/skhorasan_today