نماد آخرین خبر

فرماندار گیلانغرب از صدور کارت تردد برای عشایر منطقه سومار خبر داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فرماندار گیلانغرب از صدور کارت تردد برای عشایر منطقه سومار خبر داد

ایرنا/ فرماندار گیلانغرب گفت: برای تمام عشایر و کشاورزان استان کرمانشاه در  منطقه سومار کارت تردد صادر شده و مشکلی ندارند.

علیرضا نظری، اعلام کرد: اکنون در منطقه سومار ایل زوله از استان کرمانشاه دارای مرتع هستند و کارت تردد برای آن‌ها صادر شده است.
وی اظهار کرد: ما برای ایل بولی استان ایلام که در استان خودشان دارای مرتع هستند جهت ورود به مراتع منطقه سومار حوزه استحفاظی گیلانغرب در استان کرمانشاه کارت تردد صادر نمی کنیم چون این افراد به زور خواستار تصاحب و استفاده از مرتع عشایر استان کرمانشاه که حق طبیعی آن ها است را دارند.
فرماندار گیلانغرب گفت: صدور کارت تردد برای ایل بولی ایلام ظلم در حق مردم استان کرمانشاه است.
نظری ادامه کرد: ما تنها برای عشایر استان کرمانشاه طبق قانون و حق مسلمی که دارند و مرتع متعلق به آن ها است کارت تردد صادر می کنیم و اجازه ورود ایل بولی را که باید از مراتع خود در استان ایلام استفاده کنند اجازه تردد نخواهیم داد.

وی با انتقاد از اینکه در گذشته برخی افراد با نفوذ برای ورود عشایر ایل بولی استان ایلام به مراتع سومار حوزه استحفاظی گیلانغرب در استان کرمانشاه مجوز تردد می دادند این اقدام را در واقع ظلمی آشکار به عشایر ایل زوله کرمانشاه بیان کرد که پیش تر اتفاق می افتاد.
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه نیز در این ارتباط گفت: هیچ مشکلی برای صدور کارت تردد برون و درون استان عشایر کوچ رو وجود ندارد.
علی جعفر رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اداره کل امور عشایر استان ایلام و کرمانشاه برای تردد و فصل کوچ عشایر بین ۲ استان کاملا با هم هماهنگ هستند و حتی مرزبانی ها نیز هماهنگ هستند.
وی اظهار کرد: در منطقه بولی اختلاف عشایر بر سر مرتع است که در سازمان امور عشایری و مراتع کشور در حل رسیدگی است و بزودی تکلیف این اختلافات مشخص و حل و فصل می شود اما مشکلی از نظر تردد نیست.
شهرستان گیلانغرب ۲۱۱ هزار و ۶۹۲ هکتار منابع طبیعی دارد که ۷۵ هزار هکتار آن جنگل است.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today