نماد آخرین خبر

کاهش ۱۷ درصدی سرقت و افزایش ۷ درصدی کشفیات در استان اردبیل

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کاهش ۱۷ درصدی سرقت و افزایش ۷ درصدی کشفیات در استان اردبیل

ایسنا/ فرمانده انتظامی استان اردبیل در خصوص عملکرد پلیس آگاهی گفت: خوشبختانه در ۶ماهه اول سال جاری شاهد کاهش ۱۷ درصدی سرقت و افزایش ۷ درصدی کشفیات در استان بودیم.

سردار جواد تقوی، فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: بطور متوسط روزانه نزدیک به ۳ هزار و ۱۵۰ مورد تماس در سامانه ۱۱۰ پلیس ثبت می‌شود که بیش از ۱۲۰۰ مورد عملیاتی است و در بحث نزاع و درگیری در ۶ماهه ابتدایی سال جاری با دستگیری اراذل و اوباش سرشناس شاهد کاهش ۳۸ درصدی آمار نزاع و درگیری و قرارگرفتن استان اردبیل در رتبه ۱۲ کشور از حیث فراوانی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه تجهیز زیرساخت‌ها و ارتقای فرهنگ رانندگی در کاهش آمار مربوط به تصادفات رانندگی اهمیت بسزایی دارد، افزود: تا ۵ماهه ابتدای سالجاری با کاهش قابل‌توجهی در آمار تصادفات منجر به فوت جاده‌ای مواجه بودیم که متأسفانه با دو مورد تصادف منجر به فوت در شهریورماه که مسافر و غیربومی بودند این رقم در استان صعودی شد اما در بحث تصادفات درون‌شهری با کاهش ۱۲ درصدی مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از استرداد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به‌حساب مال‌باختگان سرقت‌های اینترنتی خبر داد و تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار و ۳۹۸ مورد شکایت در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی ثبت شده که بیش از ۸۴ درصد این پرونده‌های با پیگیری‌های پلیس فتا موفقیت‌آمیز بوده‌ است با ذکر این نکته که اعلام به‌موقع به پلیس جزو اصلی‌ترین مقوله‌ها در موفقیت پرونده‌های سایبری است به این معنی که هرچه زمان اطلاع به پلیس کوتاه دار باشد امکان مسدودی به هنگام حساب کلاهبرداران بیشتر می‌شود.

سردار تقوی گفت: در بحث صدور گذرنامه بیش از ۵۴ هزار گذرنامه در قالب ۴۲ هزار گذرنامه‌ عادی و بیش از ۱۲ هزار گذرنامه زیارتی در عرض ۳ روز صادر شده‌ است.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today