نماد آخرین خبر

صهیونیست‌ها در فلسطین به دنبال نسل کشی هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
صهیونیست‌ها در فلسطین به دنبال نسل کشی هستند

ایرنا/ بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: تقابل حق و باطل از ابتدای زندگی بشر بوده و اکنون نیز صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا به دنبال نسل کشی در غزه و فلسطین هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مصلی المهدی (عج) این شهر برگزار شد افزود: یهودیان با همین روحیه جنگ طلبی پلی برای سلطه بر کشورهای اسلامی زدند و ۷۵ سال ملت مظلوم فلسطین را قتل عام و آواره کردند.

وی گفت: از همین رو اسماعیل هنیه را در تهران ترور کردند و سید حسن نصرالله را مظلومانه به شهادت رساندند، اکنون یحیی سنوار (رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و جانشین شهید اسماعیل هنیه) را شهید کردند اما اتفاقات امیدوار کننده ای هم در جبهه مقاومت رخ داده است.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: حرکت انقلاب اسلامی به سمت بیداری جهانی یکی از افتخارات بزرگ بوده و زمینگیر شدن داعش از سوی سردار سلیمانی نیز غرورآفرین است که نشان می‌دهد محاسبات غرب به هم ریخته است.

وی گفت: عملیات طوفان الاقصی همه مستکبران را پریشان کرد در شرایطی که معامله غرب را طراحی کرده بودند.

حجت الاسلام مختاری افزود: عملیات وعده صادق ۱ و ۲ که موشک‌هایی از ایران شلیک شد و پایگاه‌های اسرائیل را در هم کوبید نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد و جمعه نصر نیز امیدوارکننده است آن هم در شرایطی که اسرائیل همچون مار زخمی بود.

وی با بیان اینکه جنایت نشانه ضعف است گفت: غول رسانه ای دشمن تلاش دارد عمق حقیقت را مخفی کند و برخی افراد غربزده هم بر این باور هستند که نباید در جنگ اسرائیل و کشورهای اسلامی دخالت کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: موضوع غزه و لبنان یک مسئله جهانی است که کل جهان اسلام را در بر می‌گیرد لذا تقویت هسته‌های مقاومت به نفع امت‌های مسلمان است.

وی گفت: برخی افراد اظهار می‌دارند که به جای کمک به لبنان و غزه باید به فکر مشکلات داخلی باشیم این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد صحبت‌های مقام معظم رهبری درخصوص حل مشکلات کشور و توصیه به مدیران است، بخشی از وقت ایشان هم صرف مسائل فلسطین و لبنان می‌شود.

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: حمایت از مقاومت هزاران برکت دارد چون اگر دشمنان را در آن سوی مرزها مدیریت نکنیم فردا باید در داخل کشور با آنها بجنگیم و هزاران برابر این بودجه‌ها را باید هزینه کنیم.

وی گفت: انسانیت نیز حکم می‌کند از مردم مظلوم غزه حمایت کنیم حتی اگر انسان بی دین این اتفاقات را ببیند و بی تفاوت باشد باید از او متنفر باشیم.

خطیب جمعه بیرجند بر تحریم کالاهای اسرائیلی تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها و مردم باید تلاش کنند تا اسرائیل با سکوت ما تقویت نشود و برای نجات مظلومانی که فریاد آنان بلند است باید همت کنیم چون اگر بی تفاوت باشیم یعنی از قرآن بهره ای نبرده ایم.

وی گفت: ائمه اطهار (ع) همواره بر حمایت از مظلومان تاکید داشتند لذا نمی‌توانیم نسبت به مسائل فلسطین، لبنان و یمن بی تفاوت باشیم و نسبت به قدرت‌طلبی صهیونیست‌ها هیچ واکنشی نشان ندهیم، اگر آنها کشورهای منطقه را تحت سلطه خود درآورند چشم طمع به ایران هم خواهند داشت لذا باید یکپارچه و متحد مقابل این رژیم خونخوار بایستیم.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به قدرت جوامع مسلمان ادامه داد: از آنجایی که منابع نفت و انرژی در کشورهای اسلامی است اگر با هم متحد شوند خداوند هم یاری می‌کند و هیچ قدرت استکباری نمی‌تواند بر ملت‌های مسلمان غلبه کند.

وی گفت: اما برخی افراد با رواج ناامیدی تلاش دارند در مقابل اسرائیل و آمریکا ضعف نشان دهند که باید بدانند انقلاب اسلامی با تکیه بر قدرت الهی همواره پیروزی بوده از این پس هم می‌تواند حول ولایت مقابل استکبار بایستد پس باید همواره فریاد "هیهات من الذله" بلند باشد.

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه خلأهای قانونی کشور باید توسط عقلای دینی پر شود ادامه داد: حتی قوانین گذشته بهتر از بی قانونی است لذا همه افراد جامعه از روستا نشین تا پایتخت نشین از بی‌سواد تا با سواد از دهیار تا بالاترین مقامات موظف به تبعیت از قوانین هستیم.

وی گفت: حامی مسوولانی هستیم که مجری قانون هستند و هرگز از قانون شکنان اطاعت نخواهیم کرد.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: تقوا به معنای قانون گرایی است و عقل هر انسان عاقل می‌فهمد که باید قانونمند باشد لذا تقوا انسان را به سمت کمال می‌برد.

وی با بیان اینکه خداوند قوانین را برای رشد انسان قرار داده، گفت: عقل حکم می‌کند از قوانین پیروی کنیم و این قوانین هم جنبه جسمانی دارد و هم روحانی لذا صلاح انسان در اطاعت از قانون الهی است.

خطیب جمعه بیرجند نظم را اساس آفرینش دانست و افزود: کشف قوانین الهی هنر بشر است و علم نیز در این مسیر باید بکار گرفته شود لذا اگر عالم قانونمند نبود هیچ پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام : https://instagram.com/skhorasan_today