نماد آخرین خبر

شناسایی متخلف با یک تن زغال بلوط در باشت

منبع
تسنيم
بروزرسانی
شناسایی متخلف با یک تن زغال بلوط در باشت

تسنیم/ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو روز گذشته توسط جنگلبانان در شهرستان باشت، بیش از یک تن هیزم بلوط کشف و متخلف شناسایی شد.

سعید جاویدبخت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یک متخلف و قاچاقچی زغال با 185 کیلوگرم زغال توسط جنگلبانان شناسایی و بعد از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد که بعد از بررسی پرونده این فرد متخلف به پرداخت 68 میلیون تومان محکوم شد.
وی با تشریح جزئیات شناسایی و بررسی تخلف این قاچاقچی ذغال عنوان کرد: در ادامه طرح تشدید مقابله با تخریب و تعرض به منابع طبیعی روز سی ام مهرماه سال جاری، توسط جنگلبانان در یگان حفاظت، طی گشت در حوزه خامی، یک دستگاه وانت آریسان حامل زغال قاچاق رویت و توقیف شد.
جاویدبخت با بیان اینکه با حکم قاضی تعزیرات خودروی شخص متخلف به پارکینگ و محموله آن (185 کیلوگرم زغال) به اداره منابع طبیعی شهرستان باشت منتقل شد، ابراز کرد: در اولین روز از هفته جاری پرونده تنظیم و به تعزیرات حکومتی گچساران ارسال و برای متخلف مبلغ 68 میلیون و 800 هزار تومان جریمه تعیین شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه افزود: در دو روز گذشته توسط جنگلبانان در شهرستان باشت، بیش از یک تن هیزم بلوط کشف و متخلف شناسایی شد.
ابراهیم جانی‌نسب با بیان اینکه همچنین در شهرستان باشت متخلفی که یک اصله درخت بلوط را به قصد وسعت دادن به زمین زراعی قطع کرده بود، شناسایی شد، گفت: برای دو متخلف مذکور تشکیل پرونده انجام شده و مراحل قضایی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: هم‌میهنان می‌توانند گزارشات خود از هر گونه تخریب و تعرض در منابع طبیعی اعم از تصرف اراضی، قطع درخت و تولید زغال و حریق در عرصه ها را به شماره های تماس 139 و 1504 گزارش دهند.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today