نماد آخرین خبر

فراهم شدن اشتغال ۹۵۰۰ نفر در استان بوشهر

منبع
تسنيم
بروزرسانی
فراهم شدن اشتغال ۹۵۰۰ نفر در استان بوشهر

تسنیم/ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از فراهم شدن اشتغال ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در ۷ ماه امسال خبر داد و گفت: تعهد اشتغال استان بوشهر در سال جاری ۱۸ هزار و ۱۹۹ نفر تعیین شده است.

مصدق کشاورزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نرخ بیکاری در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: نرخ بیکاری استان بوشهر در فصل تابستان امسال 7.9 درصد اعلام شده است.
وی میزان مشارکت اقتصادی استان بوشهر 39.9 درصد دانست و بیان کرد: میزان اشتغال ایجاد شده در استان بوشهر در سال جاری تاکنون بر اساس سامانه رصد اشتغال کشور 9 هزار 500 نفر ثبت شده و این درحالی است که تعهد اشتغال امسال 18 هزار و 199 اختصاص یافته است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به ابلاغ اعتبارات و تسهیلات اشتغال‌زایی کم‌بهره با سود 4 درصد خاطرنشان کرد: 2400 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در قالب مشاغل خرد و خانگی با نرخ 4 درصد و به‌صورت قرض‌الحسنه به نهادها و بنیادهای استان بوشهر ابلاغ شده است.
کشاورزی ادامه داد: این اعتبارات برای پرداخت به جامعه هدف به بنیاد برکت، علوی، کرامت رضوی، بسیج سازندگی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر دستگاه‌ها برای اشتغال‌زایی و راه‌اندازی واحدهای کسب‌وکار و تولیدی ابلاغ شده است.
وی نظارت بر تسهیلات پرداختی را بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: با پرداخت این تسهیلات 22 هزار فرصت اشتغال‌زایی فراهم می‌شود که تاکنون 54 درصد برنامه محقق شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های کارفرمایی می‌توانند تا سقف 4 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند تصریح کرد: اهداف تبصره 2 قانون بودجه سال 1403 کشور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از روش‌های مختلف از جمله افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقای بهره‌وری، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، کمک به اشتغال‌های حاصل از ایجاد کسب‌وکارهای خانگی و کارگاه‌های خرد و کوچک با اولویت مناطق محروم و روستایی است.
کشاورزی گفت: متقاضیان و افراد دارای مجوز مشاغل خانگی می‌توانند با مراجعه به نهادهای حمایتی نسبت به ارائه طرح برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar