نماد آخرین خبر

استان البرز در کوهنوردی پیشینه خوبی دارد

منبع
مهر
بروزرسانی
استان البرز در کوهنوردی پیشینه خوبی دارد

مهر/ دبیرکل فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: البرز پیشینه خوبی در کوهنوردی به‌ویژه از نظر وجود مربیان درجه یک و مجرب دارد.

مجمع سالیانه هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز با بررسی عملکرد فنی و مالی هیئت صبح دوشنبه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز، دبیرکل فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره‌کل، رئیس هیئت استان و اعضای مجمع در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان شهرستان کرج برگزار شد.

حسین مقدم، دبیرکل فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به اینکه البرز پیشینه خوبی در کوهنوردی به ویژه از نظر وجود مربیان درجه یک و مجرب دارد، گفت: بخش قابل توجهی از کوه‌ها و ارتفاعات بالای چهار هزار کیلومتر کشور در این استان وجود دارد.

وی مطرح کرد: همین مهم، نشان دهنده ظرفیت، پتانسیل و جایگاه ارزشمند البرز در نگاه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی است. عمده قهرمانان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در رشته‌های نوپایی مانند یخ نوردی و درای تولینگ از استان البرز هستند.

بهزاد فروغی، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه نگاه ویژه فدراسیون به البرز و پتانسیل این استان، امیدوار کننده است، عنوان کرد: اعضای مجمع در کنار سایر اعضای خانواده بزرگ کوهنوردی استان اعم از ورزشکاران، مربیان و … باید تلاش کنند تا همه رشته‌های زیر مجموعه فعال شود.

وی هدف از این مهم را دستیابی هیئت به اهداف خود در جهت رشد و توسعه دانست و بیان کرد: در رشته کوهنوردی، بُعد همگانی بسیار مهم‌تر از بُعد قهرمانی است. وجود ۱۰ قله بالای چهار هزار متر در استان البرز یک فرصت کم نظیر و موهبتی الهی است.

فروغی البرز را دارای مواهب طبیعی کم نظیر دانست و با اشاره به لزوم استفاده صحیح از این مواهب در جهت رفع مشکلات زیرساختی، تصریح کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که در فصل گرما می‌توانیم در اشتهارد مسابقات آفرود و همزمان در دیزین رقابت‌های اسکی روی چمن را برگزار کنیم.

آخرین خبر البرز در اینستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday