نماد آخرین خبر

شرایط دریافت حقوق و کمک معیشتی جانبازان کمتر از ۲۵ درصد چیست؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شرایط دریافت حقوق و کمک معیشتی جانبازان کمتر از ۲۵ درصد چیست؟

ایسنا/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان ضمن تشریح شرایط دریافت حقوق و کمک معیشتی جانبازان زیر ۲۵ درصد گفت: در هشت ماه نخست سال ۵۲۶ جانباز گلستانی زیر ۲۵‌ درصد حقوق و کمک معیشتی از بنیاد شهید دریافت کردند.

جمال اسدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان اظهار کرد: تمام امور و اقدامات بنیاد شهید در همه عرصه‌ها جنبه فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان گلستان  نزدیک به ۴ هزار شهید، ۱۶ هزار جانباز، یک هزار و ۱۳۶ آزاده دارد، ادامه داد: استان گلستان مفتخر به داشتن بیش از ۴۰۰ دانش آموز شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با اشاره به تبصره (الف) ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه، اذعان کرد: بر اساس این قانون تعداد جانبازان در استان روزانه متغیر و رو به افزایش است به همین دلیل نمی‌توان آمار دقیقی در این حوزه اعلام کرد.

 اسدی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای معاونت های مختلفی اعم از بهداشت و درمان، تعاون و امور اجتماعی و فرهنگی است، توضیح داد: حوزه وظایف معاونت بهداشت و درمان شامل درمان، پیشگیری، توان‌بخشی و برگزاری کمیسیون ها، حوزه وظایف معاونت تعاون ورود به حوزه تسهیلات، حقوق و مستمری، مسکن و اشتغال، وام های ضروری و مددکاری است.

تکمیل خانه ایثار نیازمند توجه مسئولین/ گلستان مفتخر به حضور ۱۶ هزار جانباز

وی با اشاره به اینکه کتمان بعضی خدمات به خانواده شهدا و ایثارگران به دلیل ارج و قرب بیش از اندازه این خانواده ها است، تصریح کرد: فعالیت‌های انجام شده در حد خانواده شهدا و جانبازان نیست چرا که فداکاری های آنان را نمی‌توان با مادیات جبران کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان طرح سپاس را که در قالب دیدار با خانواده معظم شهدا صورت می‌گیرد را از طرح های مهم اجرا شده در سراسر کشور برشمرد و گفت: استان گلستان از ابتدای سال تا کنون از خانواده ۱۰ هزار و ۲۰۰ شهید استان با حضور مسئولان استانی سرکشی و دیدار داشته‌ایم.

اسدی دیدار چهره به چهره مدیر و مسئولین استانی با مراجعان را که در هر سه شنبه انجام می‌شود را از دیگر اقدامات بنیاد شهید دانست و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دیدار مختص به حوزه بنیاد شهید بوده است که در این دیدار ها مشکلاتی اعم از مشکلات مالی، مسکن و درمانی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه بهداشت و درمان بنیاد شهید کمیسیون پزشکی در استان برگزار نشده بود، خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از ابتدای سال یک جلسه کمیسیون پزشکی تعیین درصد، اشتغال، پرستاری برای جانبازان به صورت حضوری با حضور متخصصین برگزار کردیم که جلسه دوم این کمیسیون در آذر ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با اشاره به برقراری مستمری کمک معیشتی برای جانبازان کمتر از ۲۵ درصد گفت: در هشت ماه ابتدایی امسال تاکنون برای ۵۲۶ نفر از جانبازان استان که فاقد شغل و درآمد بودند، مستمری کمک معیشتی از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برقرار شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال ایثارگرانی که چنین شرایطی را دارند و جزو دهک‌های  یک تا پنج هستند مستمری کمک معیشتی را برای آنان برقرار کنیم.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today