نماد آخرین خبر

برداشت ۱۳۰ هزار تُن سیب از باغات مهاباد

منبع
فارس
بروزرسانی
برداشت ۱۳۰ هزار تُن سیب از باغات مهاباد

فارس/ معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: از ابتدای فصل پاییز، ۱۳۰ هزار تن سیب، از باغ‌های بارور در این شهرستان برداشت شده است.

رسول سعیدیان، معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵۵ هزار تن سیب از باغات این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال قبل افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در این شهرستان هشت هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که هفت هزار و ۱۰۰ هکتار آن بارور بوده و پیش‌بینی می‌شود امسال به طور میانگین حدود ۲۲ تُن محصول از هر هکتار آن برداشت ‌شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد با بیان اینکه شرایط مساعد و سال باروری علت افزایش تولید این محصول است، اظهار کرد: ۲۵ درصد تولیدات سیب شهرستان به‌صورت سیب صنعتی و زیر درختی بوده و مابقی نیز به‌صورت تازه‌خوری آماده مصرف و یا در سردخانه نگهداری خواهد شد.

سعیدیان بیان کرد: سیب تولیدی در این شهرستان که بیشتر در ۲ نوع "رد" و "گلدن" و سایر ارقام خارجی است به علت کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل‌ونقل آن یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان گفت: این واحدهای سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آنها باتوجه‌به نیاز بازار تا پایان سال به‌تدریج خارج می‌شود.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today