نماد آخرین خبر

ورود پسماند مازندران به گلستان ممنوع شد

منبع
فارس
بروزرسانی
ورود پسماند مازندران به گلستان ممنوع شد

فارس/ مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری‌های گلستان گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده ورود پسماند مازندران به گلستان ممنوع شد.

حسن ملک‌شاهکویی، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری‌های گلستان اظهار کرد: در گذشته بر اساس تصمیم اتخاذ شده مقرر شده بود به دلیل عدم آماده بودن سایت پسماند استان مازندران بخشی از پسماند و زباله‌های این استان به سایت پسماند استان گلستان منتقل شود.

وی ادامه داد: این تصمیم نیز به دلیل اهمیت جمع‌آوری پسماند در سطح شهرها و به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی در شهرها از طریق نهادهای کشوری و در راستای تعامل بین استان گلستان و استان مازندران انجام شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری‌های استان گلستان خاطرنشان کرد: اما برای این اقدام زمان مشخصی تعیین شده بود که متاسفانه عزیزان در استان مازندران در مدت تعیین شده نتوانستند سایت مورد نظر را برای دپوی پسماند آماده کنند.

ملک‌شاهکویی گفت: با وجود مطالبه‌های شدید مردم گلستان درخصوص جلوگیری از ورود پسماند مازندران به گلستان اما نهایت همکاری از سوی مدیران استان و همراهی نجیبانه مردم استان گلستان انجام و تا به روز گذشته اجازه داده شد پسماند استان مازندران در سایت پسماند گلستان تخلیه شود.

وی با اشاره به انجام چندین مکاتبه و ارسال نامه از سوی استاندار گلستان به وزیر کشور برای تعیین تکلیف موضوع پسماند مازندران، افزود: نکته قابل تامل این است عزیزان در استان مازندران توجهی نسبت به مکاتبات ارسال شده در خصوص این موضوع نداشته و حتی بدهی خود به سازمان پسماند گلستان را نیز پرداخت نمی‌کنند.
عضو هیات مدیره پسماند کشور تصریح کرد: علاوه بر آن شرایط سایت پسماند گلستان به صورتی شده که سایت گلستان ظرفیت پذیرش میزان زباله‌های حمل شده از مازندران را ندارد و ما دیگر قادر به پذیرش پسماند این استان نیستیم.

ملک‌شاهکویی گفت: از شب گذشته به دوستان در مازندران اطلاع دادیم که دیگر اجازه ورود خودروهای حمل پسماند را به گلستان نخواهیم داد و این امر یک موضوعی است که مورد مطالبه مردم، مسوولان، فعالان محیط زیست و دغدغه‌مندان در این استان است.

وی در پایان گفت: انتظار داشتیم استان همسایه به احترام همکاری‌ها و همراهی‌های انجام شده به تعهدات خود پاییند می‌بود که متاسفانه هیچکدام از تعهداتذخپد را عملی نکرده است.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today