نماد آخرین خبر

مدیرعامل ایرنا: شکاف عمیق بین تصویرسازی رسانه‌ای و واقعیت‌های ایران وجود دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مدیرعامل ایرنا: شکاف عمیق بین تصویرسازی رسانه‌ای و واقعیت‌های ایران وجود دارد

ایرنا/ زنجان - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، با اشاره به شکاف عمیق بین تصویرسازی رسانه‌ای از ایران و واقعیت‌های موجود در کشور، گفت: «بین آنچه از ایران در رسانه‌های داخلی و خارجی تصویرسازی می‌شود با واقعیت‌های موجود یک شکاف عمیق وجود دارد که نشان می‌دهد در عملیات تصویرسازی رسانه‌ای دچار خلل و کاستی هستیم».

به گزارش ایرنا، حسین جابری انصاری روز پنجشنبه در حاشیه بیست‌ودومین سفر استانی خود و در بازدید از شرکت‌ ایران ترانسفو زنجان، افزود: «با وجود همه مشکلات و بحران‌هایی که در سطوح سیاسی و فشارهای بین‌المللی بر ایران در همه دوران بعد از انقلاب اسلامی وارد شده و به رغم همه تصویرسازی‌های همراه با سیاهی و تباهی رسانه‌ها، شاهد آن هستیم که ظرفیت‌های گسترده و کم‌نظیری در جای‌جای کشورمان وجود دارد».

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی اتفاق افتاده و همچنان مسیر پیشرفت در حال طی شدن است، اظهار کرد: در رسانه و سیاست این بحث وجود دارد که واقعیت و تصویر واقعیت می‌تواند از هم فاصله یا تعارض داشته باشد که در ایران هم شاهد همین شکاف هستیم.

مدیرعامل ایرنا با تأکید بر اینکه بخش مهمی از اصلاح این فضا به تصویرسازی رسانه‌ای نیاز دارد، خاطرنشان کرد: به عنوان مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی و یک رسانه رسمی اعتراف می‌کنم در عملیات تصویرسازی رسانه‌ای مشکل اساسی داریم و باید به سهم خودمان بخشی از این خلل رسانه‌ای را جبران کنیم.

جابری انصاری با بیان اینکه مشکلات غیرقابل انکار است، تصریح کرد: بخشی از این مشکلات با نحوه مدیریت ما و بخش دیگر نیز با فرهنگ عمومی و اجتماعی جامعه ایرانی مرتبط است.

وی تاکید کرد: وقتی شکاف میان تصویرسازی و واقعیت از ایران را مطرح می‌کنم، به هیچ وجه منظورم این نیست که ما در واقعیت مشکلی نداریم.

مدیرعامل ایرنا با اشاره به سفرهای استانی خود، بیان کرد: این سفرها نه از روی عادت، بلکه با این هدف که ما در مسئله‌شناسی دچار خلل هستیم و باید بخشی از این خلل را در خبرگزاری جمهوری اسلامی جبران کنیم، انجام می‌شود.

جابری انصاری ادامه داد: آشنایی با ظرفیت‌های مناطق مختلف و دیدار با فعالان اقتصادی استان‌ها از جمله اهداف این سفرهاست.

وی همچنین بر ضرورت تصویرسازی درست از ظرفیت‌ها و مشکلات حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصاد تأکید کرد و گفت: ۸۰ درصد کار ایرنا باید تصویرسازی از فرصت‌ها و چالش‌ها باشد تا این تصاویر در اختیار تمام مسئولان قرار گیرد و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را تسهیل کند.

وی اضافه کرد: اگر تمام رسانه‌ها در روند تصویرسازی، بتوانند ظرفیت‌ها و چالش‌ها را به درستی نشان دهند، شاید نیازی سفرهای مدیران ارشد به مناطق مختلف نباشد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: در فضایی که به ظاهر چالش‌ها و مشکلات برجسته به نظر می‌رسد، مشاهده پیشرفت‌های کشور، بسیار امیدبخش است؛ البته مشکلات هم وجود دارد و برای حل آن‌ها باید بیش از پیش تلاش شود.

جابری انصاری افزود: ایران سرزمینی مملو از ظرفیت‌ است ودر در مقابلِ این حجم از فرصت‌ها، کارهای نکرده بسیاری نیز وجود دارد و همکاران ما در حوزه رسانه باید به عنوان یک وظیفه ملی، برای معرفی و تحقق این ظرفیت‌ها تلاش کنند.

وی تاکید کرد: همکاران من در ایرنا باید به خوبی میان بازاریابی رسانه‌ای برای شرکت‌های بخش خصوصی و ظرفیت‌های ملی و راهبردی تفاوت قائل شوند؛ همان شرکت‌هایی که نیازهای اساسی کشور را تأمین می‌کنند و باید در حوزه رسانه مورد توجه قرار گیرند.

وی این را هم بیان کرد: پوشش اخبار مربوط به تولید و صنعت یک وظیفه و رسالت رسانه‌ای است و این نگاه باید در خبرگزاری جمهوری اسلامی به ‌طور کامل نهادینه شود.

به گزارش ایرنا ، جابری انصاری  در قالب بیست و دومین سفر استانی خود امروز به زنجان سفر کرد و با نماینده ولی فقیه در استان و همچنین استاندار زنجان نیز دیدار داشت.





آخرین خبر زنجان در اینستاگرام : https://instagram.com/zanjan_today